Roadtrip Day 1: Airport

avatar de Bernadette
Bernadette

Interactions

Nombre de sujet(s) : 2

Nombre de réponse(s) : 56

23/05/2025

Hello, here is my sketch of the airport. Thank you very much for your feedback!

Bonjour, voici mon croquis de l'aéroport. Merci beaucoup pour vos retours !

Want to learn drawing?

See our courses
avatar de PlaBen
PlaBen

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 52

04/12/2025

And damn, I didn't leave room for a detail

Et mince, je n'ai pas laissé de place pour un détail

avatar de BryamNopia
BryamNopia

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1140

Prof

05/12/2025

It’s great!


Your sketch is incredible, full of organic strokes and providing enough space to breathe amidst a very clean composition. Excellent!

C'est génial !


Ton sketch est incroyable, rempli de traits organiques et offrant suffisamment d'espace pour respirer au milieu d'une composition très nette. Excellent !

avatar de Reinette86
Reinette86

Interactions

Nombre de sujet(s) : 2

Nombre de réponse(s) : 36

17/02/2026

Hello Bryam


The airport clearly isn’t inspiring me, even though I love traveling. This is my second attempt, and I’m not happy with it. I’ll send you the first one, which I did using a pen and ink, right after this.

Bonjourn Bryam


L'aéroport décidement ne m'inspire pas , pourtant j'aime les voyages , c'est mon 2eme essai et je n'en suis pas contente, le 1er juste au stylo ink je te l'adresse en suivant

avatar de BryamNopia
BryamNopia

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1140

Prof

18/02/2026

Hello!


Haha, I get it! Airports are usually very stressful, but you can convey these feelings in your painting: by using tense or slightly trembling lines, hard lines that extend beyond the contours, and jarring or dull gray colors.

Salut !!


Hahaha je comprends ! Les aéroports sont souvent très stressants, mais tu pourrais transmettre ces sensations dans ta peinture : en utilisant des lignes tendues ou un peu tremblantes, des traits durs qui dépassent des contours, et des couleurs stridentes ou des gris ennuyeux.

Try our courses for free

See our courses
avatar de Reinette86
Reinette86

Interactions

Nombre de sujet(s) : 2

Nombre de réponse(s) : 36

17/02/2026

Hello Bryam


The airport clearly isn’t inspiring me, even though I love traveling. This is my second attempt, and I’m not happy with it. I’ll send you the first one, which I did using a pen, in the next message.

Bonjourn Bryam


L'aéroport décidement ne m'inspire pas , pourtant j'aime les voyages , c'est mon 2eme essai et je n'en suis pas contente, le 1er juste au stylo ink je te l'adresse en suivant

avatar de HYPOCAMPE
HYPOCAMPE

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 95

01/04/2026

Hello,


Here’s my road trip to the airport.

Bonjour,


Voici mon roadtrip à l'aéroport.

avatar de BryamNopia
BryamNopia

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1140

Prof

13/05/2026

Hi! I hope you are well.


I found the exercise you were talking about and here are my little impressions: we really feel that your delicate lines and your light colors create the perfect atmosphere for this decor. It’s a great success!


My only small recommendation would be to cast some shadows with an intermediate shade. This would give a little more volume and presence to the objects in the foreground. Have a great day!

Salut ! J’espère que tu vas bien.


J’ai trouvé l’exercice dont tu parlais et voici mes petites impressions : on sent vraiment que tes traits délicats et tes couleurs claires créent l’ambiance parfaite pour ce décor. C'est super réussi !


Ma seule petite recommandation serait de projeter quelques ombres avec une teinte intermédiaire. Cela donnerait un peu plus de volume et de présence aux objets au premier plan. Passe une excellente journée !

avatar de Sofy60
Sofy60

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 15

01/04/2026

Hello,


Here is my sketch of the airport. I tried to do it as quickly as possible... and therefore didn’t have time to add a lot of detail... but I also don’t give up easily when it comes to putting in the effort... so, the little paper airplane will be my quick and easy detail 😆


Thank you.

Bonjour,


Voici mon croquis de l'aéroport. J'ai essayé d'aller le plus vite possible.. et donc pas le temps d'intégrer un détail...mais je ne lâche pas facilement prise à trop m'appliquer ...bon, le petit avion en papier sera mon detail qui passe , vite fait 😆 


Merci 

avatar de Liliblue
Liliblue

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 16

01/06/2026

Hello,


Here is my airport proposal.. thank you for the correction.


Beautiful day ..

Bonjour,


Voici ma proposition d'aéroport..  merci pour la correction.


Belle journée ..

Want to learn drawing?

See our courses
avatar de BryamNopia
BryamNopia

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1140

Prof

04/06/2026

Hi Liliblue!


I really like the style of drawing you’ve chosen, both for the characters and for the airport setting! My only comment concerns the scale: I feel like the characters are a bit too large in relation to the space you’re showing us.

Salut Liliblue !


J'aime beaucoup le type de trait que tu as choisi, tant pour les personnages que pour le décor de l'aéroport ! Ma seule observation concerne l'échelle : j'ai l'impression que les personnages sont un peu grands par rapport à l'espace que tu partages avec nous.

avatar de Liliblue
Liliblue

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 16

08/06/2026

Hello BryamNopia,


I approached it intuitively... Can you tell me what I need to do to achieve a believable scale and ensure that the characters don’t appear disproportionate?


Thank you very much for the correction... Have a good day.

Bonjour BryamNopia,


J'ai procédé de manière intuitive... Peux-tu me dire ce qu'il faut faire pour avoir une échelle crédible et des personnages qui ne paraissent pas disproportionnés ?


Merci beaucoup pour la correction... Bonne journée.

avatar de BryamNopia
BryamNopia

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1140

Prof

09/06/2026

Hi Liliblue!
I’m sharing a lesson from our drawing basics course, where we explain in detail how to define the height scale of our characters in the scene. I hope it provides you with all the answers you’re looking for!


dessindigo.com/drawing-courses/drawing-basics/perspective-scale-of-heights?v=1

Salut Liliblue !
​Je te partage une leçon de notre cours sur les bases du dessin où l'on explique en détail comment définir l'échelle de hauteur de nos personnages dans la scène. J'espère qu'elle t'apportera toutes les réponses que tu cherches !


dessindigo.com/cours-de-dessin/bases-du-dessin/perspective-echelle-des-hauteurs?v=1

You must be logged in to reply on the forum.