Observation is the key to success: Corrections for Exercise 2

avatar de Silwyndel
Silwyndel

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 12

18/05/2019

Hello! Here are my very first exercises… It’s really interesting to do (it makes you want to try it on lots of other objects…).
Bonjour! Voici mes tout premiers exercices... Très intéressant à faire (ça donne envie d'essayer sur plein d'autres objets...)

Want to learn drawing?

See our courses
avatar de Seheioh
Seheioh

Interactions

Nombre de sujet(s) : 2

Nombre de réponse(s) : 13

19/06/2019

Hello. Here’s the ladybug drawing. It’s a nice exercise; it makes you want to try it with all sorts of things.
Hello Voila pour la coccinelle , c'est sympa comme exo ca donne envie de le faire avec tout et n'importe quoi 😆
avatar de Licinia
Licinia

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 11

10/07/2019

The ladybug, it’s more difficult to draw!
La Coccinelle, plus difficile à dessiner!!!

Try our courses for free

See our courses
avatar de Rakjah
Rakjah

Interactions

Nombre de sujet(s) : 3

Nombre de réponse(s) : 2508

Prof

13/07/2019

As soon as you start working with organic shapes, things generally get more complex.

But you did a great job; congratulations on the front and side views, which are really well done.
Dès qu'on est sur de l'organique ça se complexifie en général ^^

Mais tu t'en es très bien sorti, bravo pour les vues de face et de profil qui sont vraiment très bien 😉
avatar de Chiarademars
Chiarademars

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 2

04/10/2019

This is a really good exercise, it’s great for exercising the brain. Thank you.
C’est très sympa comme exercice ça fait bien travailler le cerveaux. Merci
avatar de Rakjah
Rakjah

Interactions

Nombre de sujet(s) : 3

Nombre de réponse(s) : 2508

Prof

05/10/2019

Hello Chiara ^^

Yes, it’s a very helpful exercise :)

In your case, you’ll need to do it regularly. It still lacks a bit of precision and observation, but it’s not bad, it’s a good start :D
Hello Chiara ^^

Oui c'est un exercice très formateur :)

Dans ton cas, il faudra que tu le refasses régulièrement, ça manque encore un peu de rigueur et d'observation, mais c'est pas mal, c'est un bon début :D
avatar de Victor ROY
Victor ROY

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 4

13/10/2019

Good evening,

Here is my study of the ladybug.
It’s not perfect, so I would like to ask for your feedback and suggestions for improvement.
Thank you.
bonsoir,
Voici mon étude de la coccinelle
C'est pas parfait du coup je vous demande votre avis et les points à ameliorer.
merci
avatar de Rakjah
Rakjah

Interactions

Nombre de sujet(s) : 3

Nombre de réponse(s) : 2508

Prof

20/10/2019

Hello Victor!

Honestly, it’s not bad at all.

It’s become more schematic on the right, and the proportions are generally good, even if you’ve deviated a bit with the head.

But overall, it’s very good, keep going!
Hello Victor !

Honnêtement c'est pas mal ^^

C'est devenu plus schématique à droite et les proportions sont globalement bonnes même si tu t'éloignes un peu au niveau de la tête.

Mais sinon c'est très bien, continue :D

Want to learn drawing?

See our courses
avatar de Nabil
Nabil

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 3

31/10/2019

I don’t understand the ladybug drawing.
Je pas le dessin de la coccinelle
avatar de Rakjah
Rakjah

Interactions

Nombre de sujet(s) : 3

Nombre de réponse(s) : 2508

Prof

05/11/2019

Hello Nabil,

If you’re having trouble sending your drawings, don’t hesitate to contact the staff via the chatbox:3

And regarding the insect you drew, it’s very, very elongated for a ladybug.

But maybe you didn’t intend to draw a ladybug?
Hello Nabil,

Si tu as des soucis à envoyer tes dessins, n'hésite pas à contacter le staff via la chatbox :3

Et concernant l'insecte que tu as dessiné, il est très très étiré pour une coccinelle.

Mais peut-être n'est-ce pas une coccinelle que tu as voulu faire ?
avatar de Aleoliaz
Aleoliaz

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 8

04/11/2019

Hello,

Here is the ladybug. These exercises remind me of my technology classes in the third grade, specifically industrial design.
Bonjour

Voici la coccinelle, ces excercices me rappellent mes cours de techno en 3e, le dessin industriel

Try our courses for free

See our courses
avatar de linus1213
Linus1213

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 3

18/11/2019

Hi everyone,

I wasn’t really feeling inspired by the kitchen robot, so I started working on the ladybug. I think the proportions aren’t quite right.

Thanks.
Salut à tous,

Le robot de cuisine ne m'inspirait vraiment pas du tout alors j'ai attaqué avec la coccinelle. J'ai l'impression que les proportions ne sont pas très justes.

Merci
avatar de Rakjah
Rakjah

Interactions

Nombre de sujet(s) : 3

Nombre de réponse(s) : 2508

Prof

20/11/2019

Hello Linus ^^

Well, you’re in for a surprise, it’s actually really cool. I understand your lack of motivation for the robot; these kinds of objects aren’t the most exciting, but they allow you to see how you handle an object with a defined shape (non-organic) and therefore with straight edges, circles, and a certain symmetry :)

You’re off to a great start with the ladybug, good luck with the following exercises :D
Hello Linus ^^

Eh bien détrompe-toi c'est vraiment très cool. Je comprends ton manque de motivation pour le robot, les objets de ce genre, c'est pas le plus passionnant, mais ça permet de voir comment tu te débrouilles avec un objet façonné (non organique) et qui donc a des arêtes droites, des cercles et une certaine symétrie :)

Tu es très bien parti en tout cas avec la coccinelle, bon courage pour les exercices suivants :D

You must be logged in to reply on the forum.