Observation is the key to success: Corrections for Exercise 2

avatar de kereann
Kereann

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 4

27/11/2024

Hello,


Here is my exercise 2 :) I look forward to hearing your feedback, thank you very much!


Bonjour,


Voici mon exercice 2 :) Hâte d'avoir ton retour, merci beaucoup !


Want to learn drawing?

See our courses
avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

30/11/2024

Hi Kereann, that’s great! I think you could still emphasize the roundness of the body a bit more, but overall it’s excellent! Just pay attention to the placement of the legs in the top view! :)

Salut Kereann, c'est très bien! Je pense que tu peux encore accentuer la rondeur du corps, mais globalement c'est super! Attention au placement des pattes sur la vue de dessus! :)

avatar de HYPOCAMPE
HYPOCAMPE

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 95

10/12/2024

Hello,


The ladybug.


It’s not easy when you don’t know how to draw.

Bonjour,


La coccinelle.


Pas facile lorsque l'on ne sait pas dessiner.

avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

18/12/2024

Good evening, HYPOCAMPE. Yes, it’s a bit complicated when you’re just starting out, but with a little practice, you’ll quickly get the hang of it! And you’re already doing a very good job! Here, you’ve mainly made the head and “neck” too large in relation to the body; it should be more compact. Otherwise, it’s good work!

Bonsoir HYPOCAMPE. Effectivement quand on débute c'est un peu compliqué, mais avec un peu de pratique on se mets vite à l'aise! Et tu te débrouilles déjà très bien! Ici, tu as surtout trop grossi la taille de la tête et du "cou" par rapport au corps, elle devrait être plus tassée. Sinon, c'est du bon boulot!

avatar de Onizuka
Onizuka

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 3

11/12/2024

Good evening,


Here is exercise 2. I had a lot of fun with the ladybug, even if it’s not perfect 😅.


Have a good evening.

Bonsoir ,


Voici l'exo 2 je me suis bien amusé avec la coccinelle même si c'est parfait 😅.


Bonne soirée

avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

18/12/2024

Hello Onizuka, great job! Just pay attention to the head-to-body proportions, and also, in some angles, you’ve placed the hind legs a bit oddly forward ^^ But it’s already looking very good like this!

Hello Onizuka, beau boulot! Attention aux proportions tête/corps, et aussi sur certains angles tu place les pattes arrières un peu bizarrement vers l'avant ^^ Mais c'est déjà très bien comme ça! 

Try our courses for free

See our courses
avatar de Sebou
Sebou

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 4

15/12/2024

Here is the second exercise.

Voici le deuxième exercice 

avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

12/01/2025

Hello Sebou, this is really good! Just pay attention to the proportions (size of the body and head, depending on the viewing angle). Great work!

Bonjour Sebou, c'est pas mal du tout! Attention quand même aux proportions (taille du corps et de la tête, selon les angles de vue). Beau travail!

avatar de OLD_Santignac
OLD_Santignac

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 17

17/12/2024

Number 2!

Numéro 2!

avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

12/01/2025

Hello Santignac, great job on your ladybug drawing. Just be mindful of the rounded and bulging shape of the body, especially on the upper part. In your front view, the body seems to be drawn as if viewed from above.

Bonjour Santignac, beau boulot sur ta coccinelle. Attention quand même à la forme du corps bien arrondi et bombé sur le haut. Sur ta vue de face, le corps semble dessiné vu d'en haut.

avatar de CAMPIN
CAMPIN

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 7

10/01/2025

and the ladybug 😃

et la coccinelle 😃

Want to learn drawing?

See our courses
avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

12/01/2025

Good evening, CAMPIN, this is really quite good! There’s a slight issue with the positioning of the legs, but nothing too serious. The head, when viewed from above, has a minor proportion problem, but it’s really just nitpicking. Don’t hesitate to create more views from different angles (front, side).

Bonsoir CAMPIN, c'est vraiment pas mal du tout! Il y a un léger souci dans le placement des pattes, mais rien de bien méchant. La tête sur la vue de dessus a un léger souci de proportions, mais c'est vraiment pour chipoter. N'hésite pas à faire plus de vues différentes (de face, de côté)

avatar de RicoJ
RicoJ

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 21

11/01/2025

Hello,


Here is the result of the second exercise: the ladybug.


I had a good time doing this exercise ☺️.


Best regards

Bonjour,


Voici le résultat du 2eme exercice : la coccinelle.


Bon moment passé à faire cet exercice  ☺️.


Cdt

avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

14/01/2025

Hello RicoJ, that’s great work! Just pay attention to the proportions; the head is a little too big and protrudes too much (I’ve resized it in my correction to the profile view). Apart from that, it’s perfect! ^^

Hello RicoJ, c'est du bon boulot Fais juste attention aux proportions, la tête est un peu trop grosse et avancée (je l'ai redimmensionnée dans mon correctif sur la vue de profil). À part ça, c'est nickel! ^^

avatar de Baleno
Baleno

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 17

13/01/2025

Hello Jekyll,


Here’s my second exercise. The legs were a real pain… But overall, it was super fun to do, especially after the robot!


In the side view, I think the hind legs are too far forward.


Thanks in advance for your feedback :)


Baleno

Hello Jekyll,


Voici mon deuxieme exercice. Les pattes, c'était un enfer... Mais dans l'ensemble, super fun à faire, surtout après le robot !


Sur la vue de côté, je pense que les pattes arrières sont trop vers l'avant.


Merci d'avance pour ton corrigé :)


Baleno

avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

14/01/2025

Hey Baleno, well, I think it’s really good! It’s true that the legs can be a bit tricky, but you handled it well! I think the problem is more with the top view, specifically with the last pair of legs, which you placed a little too far back. Otherwise, pay attention to the size of the head, which is a bit too large compared to the body. Apart from that, it’s good work! 🙂

Salut Baleno, Hé ben c'est très bien je trouve! C'est vrai que les pattes souvent c'est un peu prise de tête, mais tu as bien géré!  Je pense que c'est plutôt sur la vue de dessus qu'il y a un petit souci avec la dernière paire de pattes que tu as placé un peu trop derrière... Sinon, attention à la taille de la tête qui est un peu trop grosse par rapport au corps. À part, c'est du bon boulot! 🙂

Try our courses for free

See our courses
avatar de FeiFei
FeiFei

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 5

18/01/2025

Hello, and here’s my second exercise.

Hello, et dans la foulée mon second exercice. 

avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

23/01/2025

Hi FeiFei, that’s great! The body and head are well proportioned (which isn’t always easy!). There are a few minor inaccuracies in the placement of the legs, but nothing major. In the side view, the last pair of legs starts well from the center of the body and goes towards the back. In the front view, the front legs are too small and should go forward, and the last pair should go towards the back. Apart from these small details, it’s good work! ^^

Bonsoir FeiFei, c'est très bien! Le corps et la tête sont bien proportionnés ( ce n'est pas toujours évident!). Petites approximations sur le placement des pattes, mais rien de méchant. Sur la vue de profil, fait bien partir la dernière paire du centre du corps vers l'arrière. Suir la vue de face, les pattes avant sont trop petite et devrait partir vers l'avant, et la dernière paire vers l'arrière. Voilà, à par ces petits détail c'est du bon boulot! ^^

avatar de Densie
Densie

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 21

21/01/2025

Hello Hello


Okay, I haven’t figured out how to compile all my “work” yet, so here are exercises 1, 2, and 3.


I promise I’ll find a solution for future submissions.



Densie

Hello Hello


Bon, je n'ai pas encore trouvé comment rassembler mes "travaux", du coup voici les exercices 1, 2 et 3.


Promis je trouve une solution pour les prochains envois



Densie

avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

29/01/2025

Hi Densie, to post your exercises, just refer to the title (corrective exercise 1, 2, or 3) to avoid posting everything in different topics each time. One exercise at a time! 😉 Otherwise, your cooking robot design is very good! Not much to criticize, just a few small details, such as forgetting one of the sides in the top view, and other minor elements... apart from that, good job!

Bonsoir Densie, pour poster tes exercices, tu as juste à te référer au titre (correctif exercice 1, 2, ou 3) pour t'éviter de tout poster à chaque fois dans plusieurs sujets. Un exercice à la fois! 😉 Sinon, très bien ton robot cuiseur! Pas grand chose à redire, juste des petits détails, oubli d'un des deux côtés sur la vue de dessus et autres petits éléments... en dehors de ça, bon boulot!

You must be logged in to reply on the forum.