Observation is the key to success: Exercise 3 corrections

avatar de YAKAENRIRE
YAKAENRIRE

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 62

19/01/2022

Hello.
First drawing...

Coucou 


1er dessin....

Want to learn drawing?

See our courses
avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

25/01/2022

Hello YAKAENRIRE!


Overall, a well-executed car design, well done:)


The perspective view is successful! I’ve noted a few flaws in the other two views. Pay particular attention to the top view; make sure the elements are viewed from directly above. For example, the metal part at the front of the car only shows as a rectangle when viewed from above. I’m attaching a tutorial on perspective, using a glass as an example, in case it’s helpful. Good work in any case:)

Bonjour YAKAENRIRE !


Voiture bien comprise globalement, bravo :)


La vue en perspective est réussie ! J'ai annoté quelques défauts sur les 2 autres vues. Attention notamment sur la vue de dessus à mettre les éléments bien de dessus, par exemple la partie métallique à l'avant de la voiture ne donne qu'un rectangle vue de dessus. Je joins un tuto sur les points de vue à partir d'un verre si ça peut être utile. Bon travail en tous cas :)

avatar de Tsutsuji
Tsutsuji

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 7

19/01/2022

And here is the car in Cruella mode... ;)

et voici la voiture en mode Cruella... ; )

avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

25/01/2022

Hello Tsutsuji!


Excellent, it’s clear that you understand the concept without going into too much detail :) I would perhaps specify the rear fender a bit more in the perspective view, and add a top view. Overall, good work!

Bonjour Tsutsuji !


Efficace, on voit que c'est compris sans que ce soit trop détaillé :) Je préciserait peut être plus le garde boue arrière sur la vue en perspective, et ajouterait une vue de dessus. Bon travail en tous cas !

avatar de arttaag
Arttaag

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 17

20/01/2022

Here is my second attempt at building a fairly complex car.

Voilà mon deuzième planche d'esaie de construction de voiture asser compliquer je toruve


avatar de ChaVir
ChaVir

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 46

20/01/2022

And that concludes exercise 3.

et voila pour finir l'exercice 3

Want to learn drawing?

See our courses
avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

25/01/2022

Hello ChaVir!


This car is well-designed, good job! Just be careful with the rear wheel and its fender, as they are too high compared to the front; it's not aligned. Otherwise, it's very good!

Normally, the focus is mainly on the 2D views. They are there, but perhaps a little too simplified. For the top view, it might be sufficient, but you need to consider that the front of the car narrows in width (while the fenders remain straight, as you did).


For the front view, the windshield is a bit too high; we can't see the bumper or the fenders, and we can't see that the front of the car narrows, showing a wider base. For the side view, it's a bit too high and not long enough, and some elements are missing.


So, the 2D views require a few adjustments, but the principle is understood. Regarding the trunk, there is indeed a space allocated behind the cabin. Afterwards, we can't really see how it's done in the photo, so we have to imagine it a bit x) Good work in any case :D

Bonjour ChaVir !


Cette voiture est bien soignée, bravo ! Attention à la roue arrière et son garde boue qui sont trop hauts par rapport à l'avant, ce n'est pas aligné. Sinon elle est très bien ! 

Normalement le travail est axé surtout sur les vues 2D. Elle sont là mais peut être un peu trop simplifiée. Pour la vue de dessus ça peut suffire, mais il faut penser que l'avant de la voiture se réduit en largeur (avec les garde-boue restant droits comme tu as fait).


Pour la vue de face le pare brise est un peu haut, on ne voit pas le pare-chocs ni les garde-boue, et on ne voit pas que l'avant de la voiture se réduit, montrant une base plus large. Pour la vue de profil elle est un peu trop haute et pas assez longue, et il manque des éléments.


Donc les vues 2D nécessitent quelques retouches mais le principe est compris. Pour la question du coffre il y a un espace alloué derrière l'habitacle oui. Après on ne voit pas trop comment c'est fait sur la photo donc on est obligé d'inventer un peu x) Bon travail en tous cas :D

avatar de jadeelane
Jadeelane

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 3

26/01/2022

Hello,


Here is my assignment. I love old cars... But on the road, not on my surfboard 😅



Thank you in advance for your feedback.

Bonjour,


Voici mon exercice. J'adore les anciennes voitures... Mais sur la route, pas sur ma planche 😅



Merci d'avance pour votre retour. 

avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

01/02/2022

Hello Jadeelane!


And yes, it’s not easy to get it right on the drawing board ^^ But it’s good work! I’ve just modified a few small things regarding the proportions, but the overall structure is pretty good 😉

Bonjour Jadeelane !


Et oui sur la planche c'est pas simple ^^ Mais c'est du bon travail ! J'ai juste modifié quelques petits trucs de proportions mais la construction est plutôt comprise 😉

avatar de Megapapa
Megapapa

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 16

06/02/2022

Part 2 for building the volumes... meh.

partie 2 pour constuire les volumes... bof..


avatar de Marion Rouyer
Marion Rouyer

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 898

Prof

11/02/2022

Hello Megapapa,
Overall, your designs are good, well done!
Here are a few small details to correct to make them perfect.
Remember to carefully check the sizes of your shapes and to accurately respect the proportions of the object you are drawing:)

Bonjour Megapapa,
Tes constructions sont bonnes globalement bravo !
Voici quelques petits détails à coriger pour que ce soit parfait.
Pense à bien regarder les tailles de tes volumes et à bien respecter les proportions de l'objet que tu dessines :)

avatar de Casha
Casha

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 24

16/02/2022

Let’s go! / On the road!

En route...

avatar de Marion Rouyer
Marion Rouyer

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 898

Prof

16/02/2022

Hi Casha,
Your top-down view is great, but you’ve distorted the car a bit too much in your front and side views.
Here’s my corrected drawing ^^

Bonjour Casha,
Ta vue de dessus est top, par contre tu as un peu trop déformé la voiture dans ta vue de face et de profil.
Voici ma correction dessinée ^^

You must be logged in to reply on the forum.