Observation is the key to success: Exercise 3 corrections

avatar de linus1213
Linus1213

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 3

18/11/2019

Designing the car was much more challenging than designing the ladybug. I really struggled, and the front view doesn’t look good at all.

Any advice for a beginner?

Thank you.
La voiture a été beaucoup plus pénible à imaginer que la coccinelle. J'ai vraiment galéré et ma vue de face ne ressemble à rien,

Un petit conseil pour un débutant ?

Merci

Want to learn drawing?

See our courses
avatar de Rakjah
Rakjah

Interactions

Nombre de sujet(s) : 3

Nombre de réponse(s) : 2508

Prof

20/11/2019

Hello Linus!

You’re doing really well, actually! The car is more complex than the Beetle, with lots of geometric and regular shapes everywhere, which immediately makes things more complicated!

Your front view is just too narrow. However, the top view is a bit strange; as your front view shows, the cabin is as wide as the front, which houses the engine, and not wider.

Overall, you’ve understood the exercise well, so for me, it’s all good. I don’t have any other advice to give you other than to repeat this exercise from time to time to train your mind and mentally rotate objects. It will become easier over time, and your logical mind will do the rest. It’s the same object that you’re drawing from different angles, so all your views should be consistent with each other.
Hello Linus !

Tu t'en sors très bien en vrai :D La voiture est plus complexe que la coccinelle, avec des tas de formes géométriques et régulières partout, ça complique tout de suite les choses !

Ta vue de face est juste trop étroite. La vue de dessus est un peu étrange en revanche, comme le montre ta vue de face, l'habitacle est aussi large que l'avant qui abrite le moteur, et non plus large ^^

Globalement tu as bien compris l'exercice donc pour moi c'est tout bon, et je n'ai pas d'autres conseils à te donner que de refaire de temps à autre cet exercice pour faire travailler ton esprit et faire tourner des objets mentalement. Ça deviendra plus facile avec le temps et ton esprit logique fera le reste. C'est un même objet que tu dessines sous différents angles, donc toutes tes vues doivent être cohérentes les unes avec les autres ^^
avatar de Regina
Regina

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 69

17/01/2020

I’m sending you my first draft; please review and correct it, Regina.
je vous envoie mon 1er croquis , merci de me corriger Regina
avatar de Isagp
Isagp

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 6

26/01/2020

Here is the car as well.
Voilà aussi la voiture
avatar de Rakjah
Rakjah

Interactions

Nombre de sujet(s) : 3

Nombre de réponse(s) : 2508

Prof

02/02/2020

Hello Isa!

It’s not bad. However, there are still some issues with proportions and consistency between your different views. For example, in the side view, you show a car with a nearly horizontal hood, very slightly angled, but in the front view, it appears to be quite angled (the size of the windshield could be reflected in this), which isn’t consistent. Pay attention to these kinds of details. The size of the wheels also changes, as does the position of the headlights, etc.

It lacks a bit of precision, but I can see that you generally understand the construction of the object, so I approve. Don’t hesitate to rework this type of exercise from time to time to become more precise when switching from one view to another.
Hello Isa !

C'est pas mal. Il y a quand même des soucis de proportions et concordances entre tes différentes vues. Par exemple, de profil, tu nous montres une voiture avec un capot presque horizontal, très très légèrement incliné, mais de face, il semble franchement incliné (la taille du parebrise pourrait être reportée dedans), ce qui n'est pas cohérent. Attention à ce genre de détails. La taille des roues change aussi, la position des phares, etc.

Ça manque un peu de rigueur, mais je vois que tu as compris globalement la construction de l'objet donc je valide. N'hésite pas à retravailler ce type d'exercices de temps en temps pour devenir plus rigoureuse d'une vue à l'autre ^^

Try our courses for free

See our courses
avatar de Nanaiss
Nanaiss

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 7

04/02/2020

Hello,

Attached are my observational drawings of the car (made before watching the correction video).

Thank you.
Bonjour,

Ci-joint mes dessins d'observation de la voiture (fait avant visionnage de la vidéo correction).

Merci.
avatar de Rakjah
Rakjah

Interactions

Nombre de sujet(s) : 3

Nombre de réponse(s) : 2508

Prof

09/02/2020

Hello Nanaiss ^^

Basically, it’s not bad; it’s quite consistent. But if I had to be picky, I’d say it lacks a bit of detail. We have the basic structure, but we don’t really get a sense of volume, for example.

But overall, I approve, so you can move on to the next step ;p
Hello Nanaiss ^^

En soi c'est pas mal, on est plutôt cohérent. Mais si je devais pinailler, je dirais que ça manque un peu de détail, on a la structure de base, mais on ne sent pas de volume par exemple.

Mais je valide autrement à part ça, tu peux passer à la suite ;p
avatar de casamance
Casamance

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 8

09/03/2020

Hello, the car is quite complicated. Here are front and side views. There’s a problem with the proportions, but I can’t seem to fix it.
bonjour, compliqué la voiture.voici une vue de face et de profil. problème de proportion mais j'arrive pas à corriger
avatar de Rakjah
Rakjah

Interactions

Nombre de sujet(s) : 3

Nombre de réponse(s) : 2508

Prof

15/03/2020

Hello Casamance!

In terms of proportions, you’re not doing too badly. The front wheels are a bit too small. However, there are some inconsistencies. For example, from the front view, the windshield seems consistent; it’s large and open enough for the driver to see clearly. But from the side view, the hood rises so much that it reaches the cabin, making the windshield height too small – it’s not logical and doesn’t match your front view. Your car is also much taller in the front view than in the side view.

I also sense that you’re having a bit of trouble understanding which element is connected to which (how the headlights are attached, for example).

There are some good foundations, but it still needs a bit more practice. I think it will come with practice and experience. I suggest you try doing this exercise again at the end of the training to see how you’ve improved. Don’t hesitate to also take a look at the blog section; there are many articles and tutorials that explain how to take measurements to create a coherent and well-proportioned drawing (even from different angles), which might also help you :)

In the meantime, move on to the next step, but take your time to observe, measure, and understand what you are drawing. Drawing can be quite unforgiving in this respect: if you don’t understand something, it shows ^^
Hello Casamance !

Tu n'es pas si mal en terme de proportions, tu as les roues avant un peu trop petites. Par contre, il y a des soucis de cohérence. Par exemple, le parebrise, sur la vue de face, il me semble cohérent, c'est suffisamment grand et ouvert pour qu'un conducteur y voie clairement. Mais sur la vue de profil, le capot remonte tellement jusqu'à l'habitacle que la hauteur du parebrise devient riquiqui >> pas logique et pas raccord à ta vue de face. Ta voiture est beaucoup plus haute aussi sur ta vue de face que sur ta vue de profil.

Je sens aussi que tu as un peu de mal à comprendre quel élément est relié à quoi (comment son fixés les phares par exemple ?)

Y a des bases pas mal, mais ça manque encore un peu d'entrainement. Je pense que ça viendra avec la pratique et l'habitude. Je te suggère de tenter de refaire cet exercice à la fin de la formation pour voir. N'hésite pas aussi à faire un tour sur la partie blog, il y a de nombreux articles et tutos qui t'expliquent comment prendre des mesures pour construire un dessin cohérent et bien proportionné (même sous différentes vues ^^), ça peut peut-être t'aider également :)

En attendant, passe à la suite, mais prends bien le temps d'observer, de prendre les proportions, de comprendre ce que tu dessines. Le dessin est assez rude là-dessus : si on ne comprend pas, ça se voit ^^
avatar de Nyko66
Nyko66

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 3

20/03/2020

This car isn’t exactly easy to handle…
Voilà pas facile cette voiture...

Want to learn drawing?

See our courses
avatar de Rakjah
Rakjah

Interactions

Nombre de sujet(s) : 3

Nombre de réponse(s) : 2508

Prof

22/03/2020

Wow, you did a great job!

Well done :D

Apart from an extra vertical line on the right side of the interior in the front view, everything else looks really good ^^
Ooooh tu t'en es très bien sorti !

Bravo :D

Mis à part un trait vertical en plus sur la partie droite de l'habitacle sur la vue de face, le reste fonctionne très bien ^^
avatar de Oliv'CTHN
Oliv'CTHN

Interactions

Nombre de sujet(s) : 2

Nombre de réponse(s) : 12

24/03/2020

It’s really not easy, especially when it comes to the dimensions of each part.

There’s a lot of work to do.

Call a mechanic, I don’t know how to put it back together anymore.
Vraiment pas facile surtout au niveau des dimensions de chaque parties.

Y a du travail.

Appelez un garagiste je sais plus comment la remonter
avatar de Rakjah
Rakjah

Interactions

Nombre de sujet(s) : 3

Nombre de réponse(s) : 2508

Prof

29/03/2020

Hello Oliv!

Yes, it looks like you’re having some trouble.

The 3/4 view at the bottom is good, but in the others, there are a lot of construction issues, mainly. Things are twisted, not symmetrical (the top view is a perfect example).

Try building with simple shapes: cubes, cylinders. Proceed step by step: first, the overall volumes and proportions, then you start adding details, and finally, you refine it.

If your base isn’t good, no matter how much detail you add later, it won’t work.

Be patient and meticulous. Start with the general and move to the specific.

The side view on the second sheet has an issue with the wheels, which aren’t… round? But the one on the sheet above (which you redid later, I suppose) is much better. More logical, and also more consistent in terms of proportions.

Try redrawing a top view that is logical and consistent with these two views: the shaded 3/4 view and the side view from the first page (the one with the round wheels).
Hello Oliv !

Effectivement, tu as l'air en difficulté ^^

La vue de 3/4 est chouette en bas, mais sur les autres, y a beaucoup de soucis de constructions principalement. Des choses tordues, pas symétriques (la vue de dessus en est un parfait exemple).

Essaye de construire avec des formes simples : des cubes, des cylindres. Procède étape par étape : d'abord les volumes généraux et les proportions, puis tu commences à détailler et enfin tu peaufines.

Si ta base n'est pas bonne, peu importe le niveau de détail ensuite, ça ne marchera pas.

Sois patient et rigoureux. On part du général au particulier.

La vue de profil de la deuxième feuille a un souci au niveau des roues qui ne sont...pas rondes ? Mais celle de la feuille du dessus (que tu as refait par la suite je suppose ^^) est beauuuuucoup mieux. Plus logique, plus cohérente aussi en terme de proportions.

Essaye de me refaire une vue de dessus logique et cohérente par rapport à ces deux vues-là : 3/4 ombrée et profil de la première page (celle avec les roues rondes donc).
avatar de SlothDav
SlothDav

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 13

27/03/2020

Message 1/3
Hello,
Here is my work on the exercise to be completed.
The corrections for the videos are marked in red.
I forgot to work on the different angles for the machine and the ladybug.
And for the car, I only did them at the very end, once the corrections were finished.
Could you please give me your feedback and comments?

Thank you =D
Message 1/3
Bonjour,
Voici mon travail sur l'exercice à effectuer.
En rouge ce sont les corrections des vidéos.
J'avais oublié de travailler les différents angles pour la machine et la coccinelle.
Puis pour la voiture je ne les ai qu'en dernier une fois la correction terminé.
Pouvez-vous me commentez vos critiques?

Merci =D
avatar de Rakjah
Rakjah

Interactions

Nombre de sujet(s) : 3

Nombre de réponse(s) : 2508

Prof

29/03/2020

Hello SlothDav!

So, basically, you haven’t really been able to do the exercise.

That’s okay, I’ll give you some other objects to practice with.

To replace the robot: https://www.beaba.com/614-large_default/le-robot-cuiseur-babycook-gris.jpg

To replace the ladybug: https://thumbs.dreamstime.com/z/scarab%C3%A9e-vert-41419073.jpg

To replace the car: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/xMhaLQzx19ezkXCzcI-2F9MyT1s30IIqRHA-5Pv6HZpLpMWwQebhOlFlW6UmNw-13sh_J0iJLidYP1f-aSDtXEzAzfi2mcH9UEI

This exercise is super important, so let’s start over: at least 2 views per object, and I’ll tell you if you’re on the right track or not.

Good luck!
Hello SlothDav !

Alors du coup, tu n'as pour ainsi dire pas vraiment pu faire l'exercice.

C'est pas grave, je vais te donner d'autres objets pour t'entrainer ^^

Pour remplacer le robot : https://www.beaba.com/614-large_default/le-robot-cuiseur-babycook-gris.jpg

Pour remplacer la coccinelle : https://thumbs.dreamstime.com/z/scarab%C3%A9e-vert-41419073.jpg

Pour remplacer la voiture : https://lh3.googleusercontent.com/proxy/xMhaLQzx19ezkXCzcI-2F9MyT1s30IIqRHA-5Pv6HZpLpMWwQebhOlFlW6UmNw-13sh_J0iJLidYP1f-aSDtXEzAzfi2mcH9UEI

Cet exercice est uuuuuuultra important, donc on reprend à zéro : au moins 2 vues par objet, je te dirais si tu es dans les clous ou pas ^^

Bon courage !

Try our courses for free

See our courses

You must be logged in to reply on the forum.