Observe, study, understand

ladybug 2
coccinelle 2

Want to learn drawing?

See our courses
ladybug 3
coccinelle 3
Car
Voiture
Car 2
Voiture 2
And car 3
Et voiture 3
Hello Royashi!

Your work is not bad at all 😁

The food processor is good, just be careful with the side view, there's something off at the top of the first cylinder, but other than that it's good!

For the ladybug, it's not bad at all, but the neck in the top view is a bit too wide and rectangular!

And finally your car, the idea is very good, but there are a few small glitches! For the side view, be careful with the symmetry of the wheels, but also with the front of your car, here it looks like it's missing a small part 😉 The front view is not bad, but I still advise you to redo it, you can see that you have a problem drawing the "nose" of the car, its proportions etc, take a good look at the reference and try again 😉 The 3/4 view is really good, well done!

Maybe try to sharpen your pencil well, your stroke seems a bit "clumsy", also try to avoid small strokes, which give a "sketchy" look to your drawings 😇

Keep it up, this is good work! 🙂
Hello Royashi!

Ton travail est pas mal du tout 😁

Le robot ménager est bien, fais juste attention à la vue de profil, il y a quelque chose qui cloche au niveau du sommet du premier cylindre, mais mise à part cela c'est bien!

Pour la coccinelle, c'est pas mal du tout, mais le cou sur la vue d'en haut est un petit peu trop large et rectangulaire!

Et finalement ta voiture, l'idée est très bonne, mais il y a quelques petits couacs! Pour la vue de profil, fais attention à la symétrie des roues, mais aussi à l'avant de ta voiture, ici c'est comme s'il lui manquait une petite partie 😉 La vue de face est pas mal, mais je te conseille tout de même de la refaire, on voit que tu as un souci pour dessiner le "nez" de la voiture, ses proportions etc, re-observe bien la référence et tente de te relancer 😉 La vue de 3/4 est vraiment bien, bravo!

Essaie peut-être de bien tailler ton crayon, ton trait paraît un petit peu "grossier", essaie aussi d'éviter les petits traits, qui rend un aspect "brouillon" à tes desins 😇

Continue comme ça, c'est du bon travail! 🙂

Try our courses for free

See our courses
Hello, above is the link to my drawings, if ever I can post them one by one.

My name is Mélody, I am 12 years old. Passionate about drawing since the age of 8, my parents offered me these courses.
keep up the good work
see you soon
Mélody 😁
https://photos.app.goo.gl/9exYemJfjQVcg7BR9

Bonjour, ci dessus le lien de mes dessins, si jamais je peux les poster une a une.

Je m'appelle Mélody j'ai 12ans. Passionnée par le dessins depuis l'âge de 8ans, mes parents m'ont offert ces cours.
bonne continuation
a bientôt
Mélody 😁
Hello Mélody, welcome!

I had a look at your drawings, they are quite good, you're on the right track! These exercises are complicated, so don't worry if you can't get it right on the first try! I advise you to closely observe the references before you start 😉 You have many good elements in your drawings, but your line is a bit shaky, which makes it hard to "read" your drawing!

Keep it up, it's quite good, but I still recommend you try the car again, which is the hardest! You really need to understand how it is constructed and its various elements! See you soon and happy drawing 😉😇
Bonjour Mélody, bienvenue!

J'ai pu regarder tes dessins, c'est pas mal du tout, tu es sur la bonne voie! Ces exercices sont compliqués, alors ne t'inquiète pas c'est normal si tu n'y arrives pas du premier coup! Je te conseille de bien observer les références avant de te lancer 😉 Tu as plein de bons éléments dans tes dessins, mais ton trait est un petit peu tremblant, ce qui rend difficile la "lecture" de ton dessin!

Continue comme ça, c'est pas mal du tout, je te conseille tout de même de re-tenter la voiture, qui est la plus difficile! Il faut bien que tu comprennes comment elle est construite et ses différents éléments! À bientôt et bon dessin 😉😇
Hello I'm 13 years old here is my drawing of the car (I draw almost only that). The other photos did not go through (because they are too large). I hope it's not too bad...
Bonjour j'ai 13 ans voila mon dessin pour la voiture (je dessine pratiquement que ça). Les autres photos sont ne sont pas passées (parceque trop grosses). J' espère que c'est pas trop nul...
Could you please provide more details or clarify your request? I'm here to help!
Re
Hello Le Stig!

If you ever have a problem with the weight of images, I advise you to take a screenshot of the photo of your drawing, this should normally reduce the weight of the image 😉

Your cars are good! For the front view, be careful because you made its "nose" a bit wide and its wheels a tad too small! For the 3/4 view, you had a little issue with the front of the car with the wheel! Apart from that, it's not bad at all, keep it up, it's great! 🙂
Hello Le Stig!

Si jamais tu as un souci avec le poids des images, je te conseille de prendre une screen de la photo de ton dessin, cela devrait normalement réduire le poids de l'image 😉

Tes voitures sont biens ! Pour celle de face fait attention car tu as fait son "nez" un petit peu large et ses roues un poil trop petites! Pour la vue de 3/4 tu as eu un petit souci au niveau de l'avant de la voiture avec la roues ! Mise à part cela c'est pas mal du tout, continue comme ça c'est top! 🙂

Want to learn drawing?

See our courses
Hello!

Here is my 1st exercise with the robot and the ladybug. The car is still running, it will arrive soon :)

Thank you in advance for the comments which I really need 😉
Bonjour!

Voici mon 1er exercice avec le robot et la coccinelle. La voiture roule encore, elle arrive bientôt :)

Par avance, merci beaucoup pour les commentaires dont j'ai bien besoin 😉
Hello Beginner!

This is really good work, well done!

I just have two small comments to make; first of all regarding the food processor, it's a pity because in your drawing the difference in width between the two cylinders is not very visible! Finally, regarding your overhead view of the ladybug, it looks like its head is a bit "sunken" into its body, but aside from these two little issues, it's really good work so keep it up! 😇
Hello Beginner !

C'est du très bon travail, bravo!

J'ai juste deux petits commentaires à faire ; tout d'abord pour le robot ménager, c'est dommage car sur ton dessin la différence de largeur entre les deux cylindres n'est pas très visible! Finalement par rapport à ta coccinelle vue du dessus, on a l'impression que sa tête est un peu "enfoncée" dans son corps, mais mise à part ces deux petits couacs, c'est du très bon travail alors continue comme ça! 😇
Hello again,

Thank you for your comments Nora!

Here is the car (tough exercise!!).

See you soon 🙂

Happy Beginner
Re-bonjour,

Merci pour tes commentaires Nora!

Voici la voiture (exercice difficile!!).

À bientôt 🙂

Happy Beginner
Thank you for the correction!
Merci pour la correction !
Hello Oriane,

That's pretty good! Keep it up, this is great work, well done 😁👍
Hello Oriane,

C'est pas mal du tout ! Continue comme cela c'est du très bon travail bravo 😁👍

Try our courses for free

See our courses

You must be logged in to reply on the forum.