Observe, study, understand

Loïc6074

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1

08/11/2020

Hello, I’ve finished the very first exercise and there’s a lot to do! I feel like the diagram is a bit too complicated and that I’ve made things more difficult for myself. Thank you for providing these small exercises, they are very helpful 😁👍
Bonjour j'ai terminé le tout premier exercice et il y a du boulot ! j'ai l'impression que le schéma est un peu trop chargé et que je me suis compliqué la vie. Merci de proposer ces petit exercices ça aide beaucoup 😁 👍

Want to learn drawing?

See our courses
Agnes

Interactions

Nombre de réponse(s) : 1

22/11/2020

My very first drawings.
Even though there’s still work to be done, I enjoyed myself, and I think we all need moments like this.
Don’t hesitate to offer your criticism.
Mes tous premiers dessins
Même s il y a du travail, je me suis fait plaisir et ben ce moment-là nous en avons besoin je crois.
N hésitez pas à critiquer
JessiK

Interactions

Nombre de réponse(s) : 19

28/11/2020

Hello, thank you for the lessons; I am really happy with the teaching methods. I am sending you my first sketch, which is of a household robot. I am working on an iPad Air with the Apple Pencil 1 and Procreate. I am getting back into drawing and starting with these tools. Thank you.
Bonjour, merci pour les cours je suis vraiment contente de la pédagogie. Je vous transmets mon premier croquis le robot ménager. Je travail sur iPad Air avec Apple Pencil 1 et Procreate. Je reprend le dessin et débute avec ces outils. Merci
Kitetoi37

Interactions

Nombre de sujet(s) : 2

Nombre de réponse(s) : 6

06/12/2020

Hello,

Thank you for the video, it’s great!
I wanted to know what type of pencil you use to create the shaded drawings?
Thank you.
Bonjour,

Merci pour la vidéo c'est top!
Je voulais savoir quel type de crayon utilises tu pour faire les dessins en ombres?
Merci
Kris Delan

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 5

07/12/2020

But who said it had to go from simplest to most complex?! I’m already stuck on the first one! Actually, as I go through the posts, I realize that I didn’t quite understand the exercise. I was focused on a super-simplified geometric representation, like a parts list… Okay, I’ll go back and try again. I’ll post my kind of sketches when I’ve finished the three exercises, provided I’m sure they won’t be used on YouTube for a video in the style of “My child draws better than this adult” or “The Mysteries of Observation and Interpretation,” and so on…
Mais qui a dit du plus simple au plus compliqué !? je bloque déjà sur le premier !! en fait quand je parcours les posts je me rends compte que je n'ai pas pigé l'exercice, j'étais axé sur une représentation géométrique méga simplifiée, style un plan des pièces détachées... bon ben j'y retourne... Je posterai mes espèces de croquis quand j'aurai terminé les 3 sujets à conditions que j'ai la certitude que ceux-ci ne seront pas exploités sur Youtube pour une vidéo style "Mon enfant dessine mieux que cet adulte" ou encore "les Mystères de l'observation, de l'interprétation" bref...
Laurie3

Interactions

Nombre de réponse(s) : 2

08/12/2020

Hello,

Here’s the first item – I have to admit, it wasn’t easy! But I’m not giving up, I’ll keep going! 😉
I’ll wait for some feedback before I start on the ladybug! 😁
Bonjour,
Voilà le premier objet, pas facile j'avoue! Mais je ne lâche pas pour la suite! 😉
J'attends un retour avant de me lancer sur la coccinelle! 😁
Amal

Interactions

Nombre de réponse(s) : 7

12/12/2020

Hello.

I can’t find the “teacher correction” tab... 😉

So, I’m posting my first assignment here, based on this video.

Sorry about the car; I couldn’t manage it, but I tried. I couldn’t figure out how to use the proportions.

Thank you in advance for your feedback.

Monia
Bonjour.

Je ne trouve pas l'onglet correction professeur ...😉

Donc je pose ici mon premier travail suite à cette vidéo.

désolée la voiture, impossible à faire mais j'ai essayé. Je suis pas arrivée à comprendre comment utiliser les proportions.

Merci d'avance de votre retour.

Monia

You must be logged in to reply on the forum.