Observe, study, understand

Steph1

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 2

20/09/2026

Hello,

Here are my drawings for the exercise. I’m having trouble with the car; I’ll come back to it tomorrow.

Thank you, see you soon! Steph

Bonjour,

Voici mes dessins pour l'exercice. Je bute sur la voiture, je m'y remettrai demain.

Merci, à bientôt ! Steph

Want to learn drawing?

See our courses
BryamNopia

Interactions

Nombre de réponse(s) : 1414

Prof

21/09/2026

Hi Steph1!
Very well done! You have truly grasped the essence of the models from their different angles, especially the three-quarter view, which is often the most difficult. My warmest congratulations!

Salut Steph1 !
Très bien joué ! Tu as vraiment capté l'essence des modèles sous leurs différentes vues, en particulier celle de trois quarts qui est souvent la plus difficile. Toutes mes félicitations !

Dabraz

Interactions

Nombre de réponse(s) : 1

21/09/2026

Here is mine. Luckily, I didn’t judge the drawing while it was still in progress. I wasn’t very sure about what I was doing, but I’m quite satisfied with the result. 

Voici le mien. Heureusement que je n'ai pas jugé le dessin en cours de réalisation. Je n'étais pas très sûr de mon coup mais je suis plutôt satisfait du résultat 

Guillaume11

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 3

22/09/2026

Hello,

Here are my drawings of the ladybug and the car. I admit I spent quite a bit of time on the three-quarter view of my car. I have a problem with the wheels, but I did my best.

Thank you, goodbye.

Guillaume

Bonjour,

Voici mes dessins de la coccinelle et de la voiture j'avoue avoir passé pas mal de temps sur la vue de trois quart de ma voiture j'ai un problème avec les roues mais j'ai fait au mieux 😅.

Merci, au revoir.

Guillaume

Guillaume11

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 3

22/09/2026

Et la voiture

Et la voiture

Try our courses for free

See our courses
BryamNopia

Interactions

Prof

23/09/2026

Hi Guillaume11!

It’s true, cars tend to be complex and quite challenging to draw! So, I’m going to share a few corrections directly on your drawing that might help you. Also, your ladybugs are really well done!

Salut Guillaume11 !

C'est vrai, l'automobile a tendance à être un modèle complexe et plutôt stimulant ! Je te partage donc quelques corrections directement sur ton dessin qui pourraient t'aider. Par ailleurs, tes coccinelles sont vraiment très bien exécutées !

Marie2

Interactions

Nombre de réponse(s) : 8

23/09/2026

Here is the last one. 

I had a lot of trouble with perspective.

thank you for your advice 

marie

Voilà le dernier 

J'ai eu beaucoup de mal avec la perspective.

merci de vos conseils 

marie

BryamNopia

Interactions

Prof

23/09/2026

Hi Marie2!
You’re on the right track; keep doing these kinds of exercises to make even more progress! Here are some corrections directly on your work to help you improve.

Salut Marie2 !
Tu es sur la très bonne voie, continue à faire ce genre d'exercices pour progresser encore davantage ! Voici quelques corrections directement sur ton travail pour t'aider à avancer.

You must be logged in to reply on the forum.