Characters: The proportions

avatar de Dalair
Dalair

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 45

26/10/2022

First attempt to depict the proportions of a character in relation to a human.


I didn’t manage to find the right balance; it’s a bit too puffy…

premier essai sur les proportions d'un personnage avec l'homme. 


Pas réussi a trouver le bon équilibre il est un peu bouffi...


avatar de Dalair
Dalair

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 45

26/10/2022

Third attempt with my teenager. The guidelines provided in the tutorial are really excellent; they allow you to create something decent. However, it requires a lot of concentration and time to achieve something acceptable. I don't think I'll be drawing a comic book anytime soon. :-)

3eme avec l'ado. Les reperes indiqués dans le cour sont vraiment excellent,  ça permet de faire quelque chose de propre. Mais que de concentration et de temps pour arriver à quelques choses de potable. je ne suis pas près de dessiner une BD :-)   


avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

02/11/2022

Hello Dalair!


Good job! The proportions in terms of height are well done :) The difficulties come more from the anatomy and the muscles (the third man is very broad, the second woman has a waist that is too thin for shoulders that are too broad...), but that will be addressed in the next lessons ^^ For the teenager, perhaps the marking of the knees is a little too high, while the arms are a bit long on the third one, since he has his arms more bent but ending at the same height as the model. In any case, it’s a successful exercise :)

Bonjour Dalair !


Bon travail ! Les proportions en hauteur sont bien réalisées :) Les difficultés viennent plus de l'anatomie et des muscles (3ème homme très large, 2ème femme taille trop fine pour des épaules trop larges...), mais ça ça sera vu dans les prochains cours ^^ Pour l'adolescent peut être le marquage des genoux un poil haut tandis que les bras sont un peu longs sur le 3ème vu qu'il a les bras plus pliés mais se terminant à la même hauteur que le modèle. En tous cas exercice réussi :)

Try our courses for free

See our courses
avatar de Karen72
Karen72

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 21

27/01/2023

Hello,


This is a first for me, as I have never studied the human form before!


Here are my proportions and a bit of a practice sketch.


I tried a pose with a man raising his arm and a teenage child.


Thank you for your feedback and advice.

Bonjour,


Une grande première pour moi je n'ai jamais étudier l'humain ! 


Voici mes canons et un peu d'essai de proportion.


J'ai tenté une position d'homme bras en l'air et un enfant ado 


Merci pour votre correction et conseils


You must be logged in to reply on the forum.