Observation is the key to success: Corrections for Exercise 2

avatar de Ecuel
Ecuel

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 11

24/10/2021

Here is my exercise.

voici mon exercice 😁

Want to learn drawing?

See our courses
avatar de Marion Rouyer
Marion Rouyer

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 898

Prof

27/10/2021

Hello Ecuel,
Well done, your ladybugs are very well done, nicely proportioned, and you clearly understood how the legs should be positioned – congratulations!
Just to tease you, I think the central part of the ladybug in profile is a little too elongated ;)
And overall, in your profile view, it should be less long and more upright.

Bonjour Ecuel,
Bravo tes coccinelles sont très bien réussies, bien proportionnées et tu as bien compris comment les pattes se positionnaient, félicitations!
Juste pour t'embêter, la partie centrale de la coccinelle de profil est un poil trop allongée je pense ;)
Et de manière globale, sur ta vue de profil elle devrait être moins longue, plus en hauteur.

avatar de Elye26
Elye26

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 5

24/10/2021

Hello,


Here are my drawings for exercise 2. I’m looking forward to seeing the corrections because I really struggled with this ladybug, especially with the legs, mandibles, and antennae, which I sometimes couldn’t quite manage to represent correctly. I also had some issues with the proportions!

Bonjour,


Voici mes dessins pour l'exercice 2. Hâte de voir la correction car elle m'a vraiment donné du mal cette coccinelle notamment les pattes, les mandibules et les antennes que je n'ai parfois pas su représenter. J'ai aussi eu des soucis de proportion :)!

avatar de Marion Rouyer
Marion Rouyer

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 898

Prof

27/10/2021

Hello Elye26,
Here is my correction. I am also sending you the underside view below so that you can clearly understand where and how the legs fit under the body.
In fact, the four legs of the abdomen point towards the rear, and the two front legs point forward.
You did a good job with the side view; the front and top views are not entirely accurate.
Don't hesitate to break it down into several simple shapes.

Bonjour Elye26,
Voici ma correction, je t'envoie aussi en dessous l'étude vue de dessous pour que tu puisses bien comprendre où et comment les pattes s'imbriquent sous le corps.
En fait, les 4 pattes de l'abdomen vont vers l'arrière, et les deux pattes de devant vont vers l'avant.
Tu t'en es bien sorti sur la vue de profil, la vue de face et de dessus ne sont pas totalement exactes. 
N'hésites pas à décomposer en plusieurs formes simples.

avatar de Kiara_12
Kiara_12

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 9

26/10/2021

Hello,



I’m getting back into training after a very (very) long break ^^



First draft here!

Bonjour,



Je me remets à la formation après une très (très) longue pause ^^



Premier jet ici !

avatar de Marion Rouyer
Marion Rouyer

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 898

Prof

27/10/2021

Hello Kiara_12,
It’s great that you’re getting back into drawing!
Your top view is quite accurate; the legs are positioned correctly, which is good.
However, your front view isn’t entirely accurate in terms of the legs; it looks like the poor thing has been squashed! It should be able to stand firmly on its legs, like in the model I’m sending you here. The same goes for your rear view.
Your side view is slightly off; the central part of the ladybug should follow the extension of its body, and its body is more rounded.
That’s it; I hope my corrections help you improve :)
Keep up the good work!

Bonjour Kiara_12,
C'est super que tu te sois remise au dessin!
Ta vue de dessus est plutôt juste, les pattes se posent bien comme il faut c'est bien.
Ta vue de face en revanche n'est pas tout à fait exacte au niveau des pattes, là on dirait qu'elle s'est faite écraser la pauvre ! Elle doit pouvoir tenir solidement sur ses pattes, comme sur le modèle que je t'envoie ici. Même remarque pour ta vue de derrière.
Ta vue de profil est un poil faussée, la partie centrale de la coccinelle suit le prolongement de son corps, et son corps est plus bombé.
Voilà, j'espère que ma correction t'aidera à progresser :)
Continue comme ça !

avatar de Cathou
Cathou

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 16

27/10/2021

Hello


And that’s it for the ladybug! 🐞


I tried to animate the wings, but without looking at other references, I don’t think it’s very realistic…


Thank you

Bonjour


Et voilà pour la coccinelle! 🐞


J'ai tenté le déploiement des ailes, mais sans être allée chercher d'autres documentations, je pense que ce n'est pas très réaliste...


Merci

avatar de Cathou
Cathou

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 16

27/10/2021

Oh yes! Poor little ladybug with its big head and wobbly legs!

Thank you for giving it back its ladybug shape.

Ah oui! Pauvre coccinelle à grosse tête et pattes instables!


Merci de lui avoir redonné une forme de cox!

avatar de Blo
Blo

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 4

03/11/2021

Hello, here’s my ladybug!


It’s difficult to draw the legs from different angles ^^’


Thank you in advance for any corrections.

Bonjour, voilà ma coccinelle!


Difficile de faire les pattes sous différentes perspectives ^^'


Merci d'avance pour la correction

avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

07/11/2021

Hi Blo!

Great job :) Just round off the sides of the one on top a bit more to make it more rounded and less oval, and it will be perfect!

Bonjour Blo !

Beau travail :) Juste bomber un peu les côtés de celle de dessus pour qu'elle soit plus arrondie et moins ovale et ça sera nickel !

avatar de BenjaminGD
BenjaminGD

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 65

03/11/2021

Hello, I’ve redone my Beetle, I hope it’s good.

bonjour, j'ai refait ma coccinelle, j'espère que ce sera bon

Try our courses for free

See our courses
avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

07/11/2021

Hello BenjaminGD!



Great work, I’ve corrected a few minor things in the top view! It would be interesting to see a front and side view as well:)

Bonjour BenjaminGD ! 



Joli travail, j'ai corrigé quelques petites choses sur la vue de dessus ! ça serait intéressant de voir une vue de face et de profil aussi :)

avatar de Hysope
Hysope

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1

20/11/2021

Hello,


Here’s one of my sketches.


It’s very rough, but that’s okay.


The paws are really complicated. I looked at other photos for reference, but I have to admit I’m struggling with the pencil strokes. I get a bit tense when I draw them.


And I’m having trouble creating a smooth, harmonious curve for the wings.


That’s it.

Bonjour, 


Voici un de mes croquis


C'est super brouillon mais bon.


Les pattes c'est super compliquée, je suis allé voir sur d'autre photos mais j'avoue que j'ai du mal avec le coup de crayon, je me crispe un peu quand je les dessine.


Et j'ai du mal a faire un arrondi armonieux pour les ailes.


Voila

avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

22/11/2021

Hello Hysope!


Don’t worry, the goal here is to see how the elements are constructed, so it’s not a problem if the lines aren’t perfect. And this ladybug is well-drawn, well done :) I’ve corrected a few details visually.

Bonjour Hysope !


Pas d'inquiétude, le but ici est de voir la construction des éléments, ce n'est pas grave si les traits ne sont pas parfaits. Et cette coccinelle est bien comprise, bravo :) J'ai corrigé quelques détails visuellement.

avatar de Zuliade
Zuliade

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 4

24/11/2021

Good evening,


Here is my work on the ladybug.


Thank you for your feedback.

Bonsoir,


Voici mon travail sur la coccinelle.


Merci pour vos observations. 

avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

01/12/2021

Hello Zuliade!


Understood, well done :) Just be mindful of some inconsistencies in the proportions between the views. The legs are too high in the side view, and the body should be a little longer in the top view. In the back view, the legs shouldn't extend out to the sides as much. In any case, it's good work and the overall construction is good 😀

Bonjour Zuliade !


C'est bien compris, bravo :) Attention justes à certaines irrégularités de proportions entre les vues. Les pattes sont très hautes sur la vue de profil, le corps devrait être un peu plus allongé sur la vue de dessus. Pour la vue de dos les pattes ne partent pas autant sur les côtés. En tous cas c'est du beau travail et c'est bon dans la construction 😀

Want to learn drawing?

See our courses
avatar de FloB
FloB

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 6

01/12/2021

  Hello, here is the ladybug. I tried to draw it from the side and from above, but I don’t think the view from above looks very good. I’m having a little trouble with this type of exercise right now. Thank you in advance for your help and understanding.

  Bonjour voici la coccinelle j'ai essayé de la dessiner de profil et de dessus mais il me semble que la vue du dessus ne ressemble pas à grand chose. J'ai du mal avec ce genre d'exercice pour l'instant. Merci d'avance pour vôtre aide et vôtre compréhension.

avatar de Marion Rouyer
Marion Rouyer

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 898

Prof

04/12/2021

Hello FloB!
It’s not a problem, the important thing is to keep trying, experimenting, and observing!
Your 3/4 view is good!
Here is some help for what comes next.

Bonjour FloB!
Cen'est pas grave, l'important c'est de gratter le apier, d'essayer, et d'observer !
Ta vue 3/4 est bien!
Voici une aide pour la suite.

You must be logged in to reply on the forum.