Observation is the key to success: Corrections for Exercise 2

avatar de Prysm
Prysm

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 25

07/12/2021

Hello everyone!



Here is my drawing of the ladybug. I have to admit that I had a lot of trouble drawing it from the front; I don’t understand why, since I could easily visualize it 😂 I think it was the legs that gave me trouble 😅



And sorry for the notes, but I like to have notes (even for later, to have a record of what I observed at that moment) 👀

Bonjour tout le monde ! 



Voici donc ma planche concernant la coccinelle. J'avoue avoir eu beaucoup de mal à la représenter de face, je ne comprend pas pourquoi puisque j'arrivais très bien à me l'imaginer 😂 Je pense que ce sont les pattes qui m'ont posé problème 😅



Et pardon pour les prises de notes mais j'aime bien avoir des notes (même pour plus tard, avoir une trace de ce que j'ai observé à l'instant t) 👀

Want to learn drawing?

See our courses
avatar de Marion Rouyer
Marion Rouyer

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 898

Prof

08/12/2021

Hello Prysm,
You tend to always draw its head facing forward and flatten the shapes. Keep in mind that your ladybug is made up of several volumes that fit together.
Here is my corrected drawing to help you!

Bonjour Prysm,
Tu as eu tendence à voir toujours sa tête un peu de face, et à aplatir les volumes. Pense bien que ta coccinelle est constituée de plusieurs volumes qui s'emboitent.
Voici ma correction dessinée pour t'aider !

avatar de Jimminy
Jimminy

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 5

14/12/2021

Thank you in advance for your feedback.

Merci d'avance pour vos retours

avatar de Marion Rouyer
Marion Rouyer

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 898

Prof

17/12/2021

Hello Jemminy, this is really a very beautiful piece of decomposition work.
Your overhead view is superb and accurate. Your study of the legs is also very interesting.

Bonjour Jemminy, c'est vraiment un très beau travail de décomposition.
Ta vue de dessus est superbe, et juste. Ton étude des pattes est aussi très intéressante.

avatar de mathildew06
Mathildew06

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 9

16/12/2021

Hello,


Here is my ladybug! I think the legs are a bit strange.


Thank you very much.

Bonjour, 


Voici ma coccinelle! Les pattes sont, je pense, un peu bizarres.


merci beaucoup 

avatar de Marion Rouyer
Marion Rouyer

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 898

Prof

17/12/2021

Hello Mathildew06,
Overall, you’ve done a really great job on this ladybug!
The legs are almost perfect. I’m sending you a small illustrated tutorial to help you refine your profile and front views, which are still a bit too much in perspective.

Bonjour Mathildew06,
Dans l'ensemble tu t'en tires vraiment bien sur cette coccinelle !
Les pattes sont presque parfaites, je t'envoie un petit tuto dessiné pour parfaire tes vues de profil et de face, sui sont encore trop vues en perspective.

Try our courses for free

See our courses
avatar de Laurianegribouille
Laurianegribouille

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 8

17/12/2021

Good evening, here’s the ladybug… its rear view is just terrifying, sorry! 😆

Bonsoir, voici la coccinelle.... la vue de l'arrière est juste terrifiante désolée! 😆

avatar de Marion Rouyer
Marion Rouyer

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 898

Prof

22/12/2021

Hello Laurianegribouille, this is really quite good!
Your 3/4 view is perfect; just pay attention to your front and back views, which are still a bit too much from above. Here is an example to help you:

Bonjour Laurianegribouille, c'est vraiment plutôt pas mal !
Ta vue de 3/4 est juste, attention simplement à tes vues de face et arrière, qui sont encore un peu vues de dessus. Voici un exemple pour t'aider :

avatar de Inzzy
Inzzy

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 10

20/12/2021

Hi,

Here’s my ladybug. I tend to add a lot of lines to my drawings, so sorry if it’s not very neat...

Slt, 



Voici ma coccinelle, j'ai toujours tendance à faire beaucoup de traits sur mes dessin donc dsl si c pas très propre... 

avatar de Marion Rouyer
Marion Rouyer

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 898

Prof

22/12/2021

Hello Inzzy,
Your drawings are pretty good, and your underside view is great!
Your profile view is a bit flat; round the top part even more. For your profile view, I think the head is too large in proportion to the rest.
Your front and rear views are actually three-quarter views from above, and not entirely from the front!
I’m sending you some images to help you.

Bonjour Inzzy,
Tes dessins sont plutôt bons, ta vue de dessous est super!
Ta vue de profil est un peu plate, arrondis encore plus le dessus. Pour ta vue de profil, la tête est trop grosse proportionnellement au reste je crois.
Tes vues de face et arrière sont vues de 3/4 dessus, et pas entièrement de face!
Je t'envoie quelques images pour t'aider.

avatar de Philippe1
Philippe1

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 21

24/12/2021

Hello, here is my work on this ladybug, which looks more appealing in the presentation than it does in my sketches. And happy holidays to everyone!

Bonjour, voici mon travail sur cette coccinelle qui apparaît plus sympathique sur la présentation qu'à travers mes croquis...Et joyeux Noël à toutes et à tous !

avatar de Marion Rouyer
Marion Rouyer

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 898

Prof

09/01/2022

Hello Philippe1!
Well done, it’s really very clean and accurate. The most difficult part is the legs, so I’m leaving you a few files to help you refine them. ^^

Bonjour Philippe1 !
Bravo c'est vraiment très propre et juste. Le plus difficile c'est les pattes, je te laisse quelques fichiers pour t'aider à les perfectionner ^^

avatar de Damien33
Damien33

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 3

26/12/2021

Hello,


Attached is a sketch of exercise 2 (the ladybug).


Damien.

Bonjour,


Ci-joint croquis de l'exercice 2 (coccinelle).


Damien.

avatar de Marion Rouyer
Marion Rouyer

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 898

Prof

09/01/2022

Hello Damien33,
Your 3/4 view is very good, with good proportions, and the legs are in a good position. You could perhaps round the elytra even more; remember that they are two shell-like structures shaped like petals that protect the abdomen and wings.

Bonjour Damien33,
Ta vue de 3/4 est très bien, de bonnes proportions et les pattes ont une bonne position. Tu peux peut-être arrondir encore plus les élytres, pense bien que ce sont 2 coques en forme de pétales qui protègent l'abdomen et les ailes.

Try our courses for free

See our courses
avatar de DavidDelille
DavidDelille

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 5

27/12/2021

Hello,


Attached is exercise number 2 about ladybugs.


See you soon.


David

Bonjour, 


Ci-joint l'exercice 2 sur la coccinelle. 


A bientôt 


David

avatar de Marion Rouyer
Marion Rouyer

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 898

Prof

09/01/2022

Hello DavidDelille,
This is really great! Very clean, and the details show a very good construction. If I had to nitpick, on your top view, the head might be a little too small compared to the rest.
Your side view is just perfect!

Bonjour DavidDelille,
C'est vraiment super ! Très propre, et des détails sur une très bonne construction. Pour chipoter, sur ta vue de dessus, la tête est peut-être un peu trop petite par rapport au reste.
Ta vue de profil est juste top !

avatar de pikkitia
Pikkitia

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 18

27/12/2021

Hello,


This is my work for exercise no. 2.

Bonjour,


Mon travail pour l'exercice n°2.

avatar de Marion Rouyer
Marion Rouyer

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 898

Prof

09/01/2022

Hello Pikkitia,
Your three-quarter view is actually more of a profile view, and it’s very well proportioned.
Your front view is a bit too simple; we need to see all the legs, otherwise it looks strange ^^ Here are my drawings to help you.

Bonjour Pikkitia,
Ta vue de 3/4 est en fait plutôt une vue de profil, et elle est très bien proportionnellement parlant.
Ta vue de face est un peu trop simple, on doit voir toutes les pattes sinon ça fait bizarre ^^ Voici mes dessins pour t'aider.

avatar de dsalaun
Dsalaun

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 20

28/12/2021

Hello, here’s what I was able to do for the second training session of this exercise. It was complicated; I think the side view isn’t great, and I couldn’t seem to position the legs correctly. Could I get some feedback and advice? Best regards.

hello, voilà ce que j'ai pu faire pour le deuxième entraînement de cette exercice. C'était compliqué je crois que la vu de côté n'est pas top je n'arrivais pas à placer les pattes... est-ce que je pourrais avoir un retour et des conseils ? Bien cordialement 

Want to learn drawing?

See our courses
avatar de Marion Rouyer
Marion Rouyer

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 898

Prof

09/01/2022

Hello Dsalaun,

Your 3/4 view is very good. Don’t hesitate to look at and observe images of ladybugs when you have doubts, to understand how the legs are positioned and attached under the body.

Here are my drawings to help you understand better. ^^

Bonjour Dsalaun, 
Ta vue de 3/4 est très bien, n'hésites pas quand tu as des doutes à regarder et observer des images de coccinelle pour comprendre comment se positionne et s'accrochent les pattes sous le corps.
Voici mes dessins pour t'aider à comprendre mieux ^^

You must be logged in to reply on the forum.