Observation is the key to success: Exercise 3 corrections

avatar de PaaCman
PaaCman

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 36

12/01/2023

Hello, this one is much more complicated than the other two; here is my exercise.

hello, bien plus complique que les 2 autres voici mon exercice

Want to learn drawing?

See our courses
avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

30/01/2023

Good evening, PaaCman. I understand that this exercise might seem more difficult, but it’s not that hard! You need to identify the most obvious shapes to simplify the drawing, such as the square of the cabin and the rectangle of the hood. You can then represent them from several different angles and add the other complementary shapes. You did a good job, so don’t worry! ;)

Bonsoir PaaCman. Je comprends, cet exercice peut paraître plus difficile, mais pas tant que ça en fait! Il faut repérer les forme les plus évidentes pour simplifier le dessin, ici le carré de l'habitacle et le rectangle du capot. Tu peux ainsi les représenter sous plusieurs angles différents, et y ajouter les autres formes complémentaires. Tu t'en es bien tiré rassure-toi! ;)

avatar de Barbature
Barbature

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 6

23/01/2023

Hi, here are my attempts at drawing the car.



I think it was a good idea to choose this complicated car because it makes it impossible to focus on the details.



However, while trying to visualize the car from different angles, I realized that I had overlooked some proportions and symmetries (especially the front view).



On the other hand, I feel like I understood the exercise better than with the first two models.



Thank you in advance for your feedback.



Barbature

Coucou, alors voici mes essais pour la voiture.



C'est une bonne idée je trouve d'avoir mis cette voiture compliquée car ça devient impossible de se concentrer sur le détail.



Par contre en essayant de me représenter la voiture sous différents angles, je me suis rendu compte que j'avais un peu zappé quelques proportions ainsi que des symétries (notamment celle de face).



Par contre j'ai eu l'impression de mieux comprendre l'exercice que lors des deux premiers modèles.



Merci d'avance pour votre retour.



Barbature

avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

30/01/2023

Hi Barbature! Glad to see that the exercise is helping you improve your observation skills! I understand what you mean about the proportions; it’s not a major issue, so don’t worry! Just pay attention to the side view; the rear of the car is more rounded, and the hood slopes downwards. Great work!

Salut Barbature! Content de voir que l'exercice t'apporte quelque chose en observation! Je vois ce que tu veux dire pour les proportions, ce n'est pas dramatique t'inquiètes! Attention sur le plan de profil, l'arrière de la voiture est plus bombé, et le capot part en pente. Beau boulot!

avatar de SebD6994
SebD6994

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 3

29/01/2023

Hello,



And here is the third one, the car, which was much more difficult than the first two!


Sorry, my photo won’t upload in the correct orientation.


Have a nice weekend!

Bonjour, 



Et voici le troisième, la voiture, bien plus difficile que les deux premiers !


Désolé ma photo ne veut pas se mettre dans le bon sens 


Bon week-end ! 

avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

30/01/2023

Hello SebD6994! Great work, you did a perfect job despite the difficulties you encountered. Just a note: in the side view, the cabin seems a bit too long. In the front view, the sides are curved outwards. The top view is excellent, although it seems a bit flattened in width. Keep up the good work!

Hello  SebD6994! Beau travail, tu t'en es parfaitement tiré malgré la difficulté que tu as ressenti. Attention sur la vue de profil l'habitacle est un peu trop long. Sur la vue de face, les côté sont incurvés vers l'extérieur. La vue de dessus est nickel, quoiqu'un peu écrasé dans la largeur. Bonne continuation à toi

Try our courses for free

See our courses
avatar de Eliez
Eliez

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 10

19/02/2023

Hello,


Here is my car drawing. I had a lot of trouble with the symmetry and making sure that the proportions were the same between the front and back, and the right and left sides...


Have a good day.

Bonjour,


voici mon dessin de voiture. J'ai eu beaucoup de mal avec la symétrie et ainsi avoir les mêmes proportions entre la partie avant/arrièreet droite/gauche...


Bonne journée

avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

22/02/2023

Hello Eliez, yes, things get a little more complicated with the car! Don’t worry too much about the proportions; the idea behind the exercise is to visualize a subject from different angles by simplifying the elements as much as possible, and you did a very good job! In the front view, you’ve pushed the cabin a little too far forward, and in the top and front views, you can widen it a bit more on the sides at the level of the fenders.

Bonjour Eliez, effectivement avec la voiture les choses se compliquent un peu! Ne te prends pas trop la tête avec les proportions, l'idée derrière l'exercice et de visualiser un sujet sous différents angles en simplifiant les éléments aux maximum, et tu t'en es très bien tiré! Sur la vue de face, tu as un peu trop avancé l'habitacle, et sur les vues de dessus et de face tu peux élargir davantage sur les côtés au niveau des gardes-boues.

avatar de Noctis
Noctis

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 3

21/02/2023

Hello, this is an interesting exercise. It’s not easy to choose what will be the central element of the drawing (the red part, just the passenger section, etc.), and the car’s perspective means that certain subtleties might escape us. Here is my drawing; I’m not used to thinking in terms of separate elements, so I’m going to work on that by treating some elements as independent...

Bonjour, exercice intéressant. Pas évident de choisir ce qui devient l'élément centrale du dessin (la partie rouge, juste la partie passager,...),  et la perspective de la voiture fait que certaine subtilité peuvent nous échapper. Voici mon dessin, je n'ai pas l'habitude de penser en éclater, je vais travailler ça en prenant certains éléments comme indépendant...

avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

22/02/2023

Hello Noctis, yes, that’s exactly the purpose of this exercise: to visualize the subject from different angles, without having all the information and by simplifying the object into simple shapes. In any case, you did a good job. In the side view, the hood should slope a little more, and you can detach the fenders from the wheels. For the front and top views, I think you had some difficulty estimating the hood and placing it correctly. But you captured the main idea.

Bonjour Noctis, oui c'est tout l'objet de l'exercice, de visualiser son sujet sous différents angles en ne disposant pas de toutes les infomations et en simplifiant l'objet en des formes simples. En tout cas, tu as fais du bon boulot. Sur la vue de profil, le capot doit pencher un peu plus et tu peux décoller les gardes-boues des roues. Pour les vues de face et de dessus, je pense que tu as eu du mal à estimer le capot et à bien le placer. Mais tu as saisi le principal

avatar de jeudi2
Jeudi2

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 26

22/02/2023

and here is the car as well


have a good day


s

et voici aussi la voiture


bonne journé


s

Want to learn drawing?

See our courses
avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

22/02/2023

Hey Jeudi2, that looks great! Just a heads-up about your side view: the fenders aren’t quite touching the wheels, and the hood seems to lean a bit forward. In the other two views, the fenders are a little further apart on the sides. Other than that, great job! :)

Salut Jeudi2, c'est très bien! Attention à ta vue de profil, les gardes-boue ne touchent pas les roues, et le capot penche un peu vers l'avant. Sur les deux autres vues, les gardes-boues sont un peu plus écartés sur les côtés. À part ça, beau boulot! :)

avatar de Francesca
Francesca

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 8

10/03/2023

Before the correction


Francesca

Avant la correction


Francesca

avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

11/03/2023

Hello Francesca, that's right! Just make sure to maintain your perspective when you work on a 3D view.


However, you need to work on different viewing angles for your exercise (front, profile, top view, etc) :)

Hello Francesca,  c'est bien ça! Fais juste attention de respecter ta perspective quand tu travaille une vue en 3D.


Par contre, il faudrait que tu travailles les différents angles de vue pour ton exercice (de face, de profil, de dessus, etc) :)

avatar de Angelik
Angelik

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 12

14/03/2023

Hello, please find attached the sketches for exercise 3 on observation. Thank you for your upcoming correction and the help provided.

Bonjour, veuillez trouver ci-joint les croquis de l'exercice 3 sur l'observation. Merci pour votre correction à venir et l'aide apportée.

avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

15/03/2023

Hello Angelik, here is my correction! Very good exercise! Pay attention to the verticals and horizontals (are they straight or tilted?) it will help you to visualize the different elements of your subject well. Focus on the main shapes (here the cubes of the cabin and the hood) and add the other elements (wheels, mudguards, etc.)

Hello Angelik, voici mon correctif! Très bon exercice! Soit attentive aux verticales et aux horizontales (sont-elles droites ou bien penchées?) ça t'aidera à bien visualiser les différents éléments de ton sujet. Concentre-toi sur les formes principales (ici les cubes de l'habitacle et du capot) et ajoutes-y les autres éléments (roues, gardes-boue, etc)

Try our courses for free

See our courses
avatar de Yunalesca
Yunalesca

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 5

17/03/2023

and the hardest part. Having been so close, I hadn't noticed, but from the front view it leans a bit, thanks to the photo. Thanks again for the time spent correcting and advising.

et le plus dur. A force d'avoir le nez dessus je n'avais pas vu mais en vue de face elle penche un peu, merci la photo. Encore merci pour le temps passé à corriger et conseiller

avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

18/03/2023

Great! No worries if your car leans a bit! ;)


On the profile view, the hood slopes slightly, and on your front view the radiator is a bit too small. Apart from that, not much to say! You handled it well.

Super! Pas grave si ta voiture penche un peu! ;)


Sur la vue de profil, le capot part légérement en pente, et sur ta vue de face le radiateur est un peu trop petit. À part ça, pas grand chose à redire! Tu as bien géré

You must be logged in to reply on the forum.