Observe, study, understand

Florane

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 9

07/09/2020

Hello… I just finished the exercise… here’s what I did. Thank you for your feedback!
Bonjour .... je viens de terminer l'exercice ....voici ce que j'ai fait . Merci pour vos critiques !!

Want to learn drawing?

See our courses
Vanessa30

Interactions

Nombre de réponse(s) : 118

08/09/2020

Hello Florane!
Your household robot is pretty good. I’m just having a little trouble understanding one part, on the left side of your drawing, next to the container. There’s a part I can’t quite figure out – is it the base or an angle of the “small pillar”? Apart from that small detail, I understand everything.
As for the ladybugs, they’re really cute, and the touch of color is a nice addition. 👍 Add a leg to the one shown from above, and slightly curve the back of the one shown from the front, and they’ll be perfect. 😉
And as for the car, personally, I have nothing to criticize. It’s really well-designed and I understand it perfectly.
Hello Florane !
Ton robot ménager est pas mal, juste une partie sur le 2 que j'ai de la peine à comprendre, sur la gauche de ton dessin, à côté du contenant il y a une partie que je n'arrive pas à comprendre, est-ce que c'est le socle ou un angle du "petit pilier" ? À part ce petit détail, pour moi c'est compris.
Pour les coccinelles elles sont vraiment sympas, la touche de couleur est du plus bel effet, 👍rajoute une patte à celle de vue de dessus et bombe un peu le dos de celle de face et elles seront parfaites. 😉
Et pour la voiture, personnellement rien à redire pour moi elle est vraiment bien construite et comprise.
Trouchfette

Interactions

Nombre de réponse(s) : 25

14/09/2020

Hello,

Here is my first drawing. It’s not easy when you’re a beginner. I’m looking forward to reading the comments so I can make improvements.

🙂
Bonjour

Voici mon premier dessin. Pas facile quand on est novice. Hâte de lire les critiques afin de rectifier.

🙂
Natderueil

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 2

14/09/2020

Hello,

Here is the ladybug! I really like it! I drew it on my iPad using the Sketches app. I started a month ago. I discovered your courses last week and I really like them!

Edit of 9/15: I didn't realize the exercise involved creating 2D views! I'm going to redo it. But I still like it! ;-)
Bonjour,

Voici la coccinelle ! Je l’aime bien ! Je dessine sur iPad avec l’application Sketches. J’ai commencé il y a un mois. J’ai découvert vos cours la semaine dernière et j’aime beaucoup !

Edit du 15/9 : je n'avais pas saisi l'exercice et qu'il fallait faire des vues en 2D ! Je vais refaire. Mais je l'aime bien quand même ! ;-)

Suzon

Interactions

Nombre de réponse(s) : 14

17/09/2020

Hello,

Here I am at last! This delay was due to some computer issues.

I’m not a computer whiz!

But I’m attaching a first draft, if I managed to get it done!

Suzon
Hello

Me voici enfin! ce retard est dû à quelques soucis informatique!

Je ne suis pas une pro de l'ordinateur!

Mais je vous joins un premier travail si toutefois j'ai réussi la manip!!

Suzon

JuliePellerin

Interactions

Nombre de réponse(s) : 2

18/09/2020

Hello everyone!

Okay, it’s my turn to try these little exercises! Here are my robots and my ladybugs! (I’m attaching the third exercise in my second message ☺️). Feel free to give me your feedback. Good luck to everyone, and don’t give up!

Have a good day.
Bonjour à tous !

Bon, je me lance a mon tour pour ces petits exercices !! Voici, mes robots, mes coccinelles ! (Je joins le 3e exercices dans mon deuxième message ☺️)N'hésitez pas à me donner vos avis, bon courage a tous et ne lâchez rien !!

Bonne journée à vous

Want to learn drawing?

See our courses

You must be logged in to reply on the forum.