Observe, study, understand

Lorette

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 4

01/05/2021

Good evening, everyone!

If you’re wondering, like me, why there are no replies here, I found this post further up in the conversation, written some time ago by a teacher named Nayala. I’m going to repost it here:

"Hello everyone!

Normally, I’m not supposed to answer on this topic, but I prefer to warn you because I’ve noticed that many people are posting their exercises in the wrong topic. You need to post your exercises in the topics corresponding to the corrections for each exercise. The robot should be posted in the topic concerning the correction of exercise 1 from "Observe, Study, Understand," the ladybug in the topic for the correction of exercise 2, and the car in the topic for the correction of exercise 3. The same applies to all exercises in the courses that have a correction video: you need to post your exercises in the corresponding correction topics. Unfortunately, if you post here, I won’t be able to correct them, due to the platform’s organizational structure. Repost your drawings in the correct topics, and they will be able to be corrected. Thank you for your attention."
Bonsoir tout le monde!

Si vous vous demandez comme moi pourquoi il n'y a pas de réponses ici, j'ai trouvé ce post plus haut dans la conversation, écrit il y a un moment par une enseignante, Nayala. Je me permets de le republier ici :

"Hello tout le monde !

Normalement je ne suis pas censée répondre sur sujet mais je préfère prévenir vu que je constate que pas mal de gens se trompent de sujet pour poster leurs exercices. Il faut publier vos exercices sur les sujets correspondant aux corrections de chaque exercice. Le robot ménager sur le sujet concernant la correction de l'exercice 1 de "Observer, étudier, comprendre", la coccinelle sur le sujet de la correction de l'exercice 2 et la voiture sur le sujet de correction de l'exercice 3. Même chose pour tous les exercices des cours ayant une vidéo de correction : il faut poster vos exercices sur les sujets de correction correspondant. Malheureusement en postant ici je ne pourrai pas vous corriger, pour des questions d'organisation de la plateforme. Republiez vos dessins dans les bons sujets et ils pourront être corrigés. Merci pour votre attention :)"
Emimagine

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 3

06/05/2021

Hello Grégoire! Thank you for this first practical lesson. You started with the wasp, so I continued! It was a very fun exercise, and I’m finally following the advice I’ve often been given, but when it’s given by a teacher, it makes much more sense (lol): start with simple shapes. However, I tend to get lost between my subject and the paper sometimes, and switching from the right side to the left side, for example with an insect, isn’t easy. We’ll continue with the ladybug from the course materials!

Do you have any comments on my work?
Thank you very much, and see you soon. 😇
Bonjour Grégoire ! Merci pour ce premier cours pratique. Tu a commencé avec la guêpe, j'ai donc continué ! C'était très fun comme exercice et je suis enfin le conseil qu'on m'a souvent donné mais qui donné par un prof a tout de suite plus de sens (lol) : commencer par des formes simples. J'ai tendance en revanche à me perdre entre mon sujet et ma feuille parfois, aussi passer du côté droit au côté gauche, par exemple avec un insecte, ce n'est pas simple. On continue avec la coccinelle du support de cours !

As-tu des remarques à faire sur mon travail ?
Merci beaucoup et à bientôt. 😇
Ambre

Interactions

Nombre de réponse(s) : 5

13/05/2021

Hello everyone!

My question might seem a bit silly, but how far can you go with detail? I’m having trouble visualizing and distinguishing between different volumes…

Thank you! 🙂
Bonjour à tous !

Ma question est peut être farfelue mais jusqu'où va le détail ? J'ai des difficultés à visualiser les volumes et les dissocier...

Merci ! 🙂
Sevsilbert

Interactions

Nombre de réponse(s) : 5

02/06/2021

Here are a few sketches of a ladybug. I didn’t think it would be so difficult to draw such a small creature.

I’m going to look at some other photos, the anatomical details, but I’m having trouble.

I think I’m going to have to draw it 100 times, as Grégoire suggests in another video.
Voici quelques croquis de la coccinelle. Je ne pensais pas galérer autant à dessiner une si petite bête.

Je vais voir d'autres photos, les détails d'anatomie, mais j'ai du mal.

Je crois bien qu'il va falloir que je la dessine 100 fois comme le préconise Grégoire dans une autre vidéo.
ClaireX

Interactions

Nombre de réponse(s) : 19

14/06/2021

Good evening,

Okay, here we are! Here are my first attempts. I spent much more time on it than I expected, and I think I’ll have to start over again…
Of course, I erased things, made lots of small lines, and did everything I shouldn’t have, but I was fully aware of the problem… I’m very happy about these moments when I learned to observe things in a different way.

How does it work? Is it up to us to decide whether we’ve mastered a lesson and can move on to the next one?
Bonsoir,

Bon ça y est on y est ! Voici mes premiers essais. J'y ai passé beaucoup plus de temps que ce que j'imaginais et je pense qu'il faudrait encore recommencer ....
Evidemment j'ai gommé, fait plein de petits traits et tout ce qu'il ne fallait pas faire mais en pleine conscience du pbl ... Je suis trés contente de ces moments ou j'ai appris à observer les choses d'une manière différente.

Comment cela se passe-t-il est ce c'est nous qui jugeons si un cours est acquis et que l'on passe au suivant ?

You must be logged in to reply on the forum.