Observe, study, understand

Barbouille

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 19

08/02/2022

Good evening,

I started with the wasp, which inspired me a lot. It’s very interesting to analyze and not so easy! Figuring out where the legs start, understanding the head… I couldn’t resist drawing the final detailed version! I had a good time, and now I’m curious to see how a bee is structured in comparison! But anyway, that’s not the point… Thank you in any case for the lesson ;-) I’m going to do the actual exercises now and post them in the right place…

Bonsoir,

J'ai commencé par la guèpe qui m'inspirait bien .. c'est très intéressant de décortiquer et pas évident ! chercher d'où partent les pattes, comprendre la tête; Je n'ai pas résisté à faire le dessin final en détails ! J'ai passé un bon moment et je suis curieuse maintenant de voir comment est faite une abeille en comparaison ! .. mais bon ce n'est pas le sujet ... Merci en tous cas pour le cours ;-) Je vais maintenant faire les vrais exercices et les posterai au bon endroit ...

Madeline

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 18

23/04/2022

However, I’m not quite there yet when it comes to drawing figures; I think I’m having some difficulty with perspective 😅. Everything takes time. One step at a time, and everything will be fine 😊.

Par contre pour les silhouettes je n'y suis pas encore... je dois avoir une difficulté avec la perspective 😅. Chaque chose en sont temps. Un pas après l'autre et tout ira bien 😊

Mimi16

Interactions

Nombre de réponse(s) : 16

07/05/2022

I found that the most difficult one to draw was the first one, which was supposed to be the easiest. I had a lot of trouble with all those circles and straight lines.

J'ai trouvé que le plus difficile à dessiner était le premier "plus facile". Gros problèmes avec tous ces ronds et lignes droites

FalloutXtreme

Interactions

Nombre de réponse(s) : 6

23/06/2022

It was quite challenging for me, especially since I'm really starting from scratch with drawing.
Maintaining the proportions wasn't always easy, and I deliberately added very few details because I didn't feel capable of going any further.

The most challenging of the three was the ladybug (especially with the head, where I really got stuck for several hours, erasing and trying again (drawing on Procreate with a stylus), and this result was the only one that I was somewhat satisfied with in terms of proportion (not at all realistic, I know, but I couldn't do any better...)).

Ca a été assez compliqué pour moi étant donné que je débute vraiment le dessin de zéro.
Garder les proportions n'a pas toujours été facile et j'ai volontairement mis très peu de détails car je ne me sentais vraiment pas capable d'aller plus loin.

Le plus compliqué des trois a pour moi été la coccinelle (surtout au niveau de la tête où j'ai vraiment bloqué pendant plusieurs heures en gommant et en réessayant (dessin sur Procreate avec stylet) et ce résultat a été le seul qui m'a a peu près convenu en terme de proportion (pas du tout réaliste je le conçois mais je n'ai pas réussi à faire mieux ...)

You must be logged in to reply on the forum.