Observe, study, understand

avatar de oceanedrew
Oceanedrew

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 2

31/08/2023

I tried the first sketch in the top left corner, but I got too caught up in the details, so it became very complicated. I couldn’t figure out how to break it down. Then, on the right, I tried changing the viewing angle, and after reading one of your comments explaining how to separate volumes, I better understood how to approach it, which is reflected in the last sketch at the bottom.

J'ai essayé le premier dessin en haut à gauche mais j'ai trop été dans les détails donc c'était hyper compliqué je ne voyais pas comment décomposé et ensuite à droite j'ai essayé de changer l'angle de vue puis en lisant un de vos commentaires d'explication de séparation de volume, j'ai mieux compris comment m'y prendre ce qui se voit sur le dernier dessin en bas 

avatar de Agatha23
Agatha23

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 2

26/08/2024

Hello, here is my first attempt. For now, I have only created the objects as they are presented in the image. In the study sheets, should we “imagine” the other views or look for them in other images?

Bonjour Voici mon premier essai. Pour l'instant je n'ai fait que les objets comme ils sont présentés sur l'image. Est-ce que dans les planches d'étude on doit "imaginer" les autres vues où les rechercher sur d'autres images ? 

avatar de Asturias
Asturias

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 6

16/10/2024

Hello,


Many difficulties, and a lot of time spent to achieve this rather mediocre result...


Please don't hesitate to tell me what's wrong.


Thank you very much.

Bonjour, 


Beaucoup de difficultés, et un temps fou passé pour ce résultat fort moyen... 


N'hesitez pas à me dire ce qui ne va pas. 


Merci beaucoup

avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

23/11/2024

Hello/Good evening.


Just a reminder: If you would like me to review your assignments and provide feedback, please post your work in the designated “assignment correction” topics.


Thank you!


I would also like to apologize for the delay in reviewing your assignments; I am doing my best to catch up. Thank you for your understanding, and I’ll be in touch soon.


Jekyll

Bonjour/Bonsoir.


Petit rappel: Si vous souhaitez obtenir un correctif sur vos exercices et avoir mes retours, merci de poster vos travaux dans les topiques indiqués "correction exercice".


Merci à vous!


J'en profite pour m'excuser du retard dans les corrections de vos exercices, je fais au mieux pour rattraper tout ça. Merci de votre compréhension, à bientôt


Jekyll

avatar de Aldev
Aldev

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 2

06/12/2024

Hello, what are “the topics” and where can I find them on the website? Thank you, Aldev.

Bonjour, qu'est ce que "les topiques" et où les trouver sur le site ? Merci, Aldev

avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

11/12/2024

Hello Aldev, sorry, “topic” is a forum term. It refers to the different discussion subjects within a forum. Here, for the Dessindigo forum, if you want feedback on your exercises, you need to post in the categories where it says “exercise correction,” that’s all.


Like here: https://dessindigo.com/forum/bases-du-dessin/lobservation-est-la-cle-du-succes-corrections-de-lexercice-1?page=59


And here: https://dessindigo.com/forum/bases-du-dessin/lobservation-est-la-cle-du-succes-corrections-de-lexercice-2?page=45


And again here: https://dessindigo.com/forum/bases-du-dessin/lobservation-est-la-cle-du-succes-corrections-de-lexercice-3?page=48

Bonjour Aldev, désolé, topique est un terme de forum... Il s'agit des différents sujets de discussions d'un forum. Ici, pour le forum de Dessindigo, si tu souhaites un correctif à tes exercices, il faut poster dans les catégories où c'est indiqué "correction de l'exercice", tout simplement.


Comme ici: https://dessindigo.com/forum/bases-du-dessin/lobservation-est-la-cle-du-succes-corrections-de-lexercice-1?page=59


ici: https://dessindigo.com/forum/bases-du-dessin/lobservation-est-la-cle-du-succes-corrections-de-lexercice-2?page=45


Et encore ici: https://dessindigo.com/forum/bases-du-dessin/lobservation-est-la-cle-du-succes-corrections-de-lexercice-3?page=48

Want to learn drawing?

See our courses
avatar de Sphynx007
Sphynx007

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 5

09/01/2025

Hello.


For the drawings, should I measure or draw freehand?

bonjour.


dans les dessins faut il mesurer ou faire à main levée ?

avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

10/01/2025

Hello Sphynx007, if by “measuring” you mean using a ruler, I would say no. Opt for freehand drawing instead; using a ruler gives a rigid, unnatural look. And your hand needs to work and get used to the movements; relying on a ruler will be counterproductive. However, in observational exercises, you need to take proportions into account! ;)


I hope I have answered your question!

Bonsoir Sphynx007, si par mesurer tu entends utiliser la règle, je te dirai non. Privilégie le trait à la main, la règle donne un aspect rigide peu naturel. Et il faut que la main travaille et s'habitue aux gestes, se reposer sur l'utilisation d'une règle sera contre productif. Par contre, dans les exercices d'observation, il faut tenir compte des proportions! ;)


En espérant avoir répondu à ta question!

You must be logged in to reply on the forum.