Observe, study, understand

avatar de Sphynx007
Sphynx007

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 5

11/01/2025

The third exercise was more difficult to do from a different angle.

troisième exercice plus difficile de le faire dans un autre angle

avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

14/01/2025

Good evening, Sphynx007, could you please post your exercises in the relevant sections of the forum (these are the topics labeled "exercise corrections")? This will prevent me from missing some of the corrections, thank you! 😉

Bonsoir Sphynx007, peux-tu poster tes exercices dans les parties du forum dédiées s'il te plaît (ce sont les sujets notés "correctif des exercices"). Ça évite que je passe à côté de certains correctifs , merci! 😉

avatar de Goubard
Goubard

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 5

18/01/2025

Hello,


I’ve found the perfect place to submit my work…


Thank you to Grégoire for his lessons and his kindness.


See you soon.


Roselyne

Bonjour,


J'ai trouvé le bon endroit pour envoyer mes oeuvres...


Merci à Grégoire pour ses cours et sa bienveillance.


A bientôt.


Roselyne

avatar de Annick23
Annick23

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 66

21/01/2025

Hello Grégoire,



It’s been a long time since I last drew. I’m surprised to see that I haven’t lost my touch. I think I’m doing pretty well:)



Here are my exercises.



Annick

Bonjour Grégoire



Il y a longtemps que je n'avais pas dessiné. Je suis surprise de constater que je n'ai pas perdu mon coup de crayon. Je m'en sors bien, je crois :)



Voici mes exercices.



Annick

avatar de Jekyll
Jekyll

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

23/01/2025

Hello Annick23, this is all very good, I don’t really have anything to criticize about this exercise. Perhaps the left column should have its outer edge angled more towards the front view, but that’s a minor detail.


However, to make sure I see your exercises and can correct them, please make sure to post them in the correct sections of the forum, specifically the “exercise correction” section.

Bonsoir Annick23, c'est très bien tout ça, je n'ai pas grand chose à redire à cet exercice. Peut-être la colone de gauche qui devrait avoir son côté externe qui part plus penché sur la vue de face, mais c'est du détail. 


Par contre, pour être sûr que je vois tes exercices et que je puisse les corriger, veille à bien les poster dans les parties du forum indiquées "correctif des exercice" ;)

Try our courses for free

See our courses
avatar de Tristan de Dessindigo
Tristan de Dessindigo

Interactions

Nombre de sujet(s) : 91

Nombre de réponse(s) : 170

03/02/2025

❗Fatement, please post your exercises in the good parts of the forum:


https://dessindigo.com/forum/bases-du-dessin/lobservation-est-la-cle-du-succes-corrections-de-lexercice-1


https://dessindigo.com/forum/bases-du-dessin/lobservation-est-la-cle-du-succes-corrections-de-lexercice-2


https://dessindigo.com/en/forum/fundamentals-of-drawing/observation-is-the-key-to-success-exercise-3-corrections



Thank you for your understanding 😉

Want to learn drawing?

See our courses

You must be logged in to reply on the forum.