Observe, study, understand

Hello, here is my first attempt. For now, I have only done the objects as they are presented in the image. Should we "imagine" the other views in the study boards or look for them in other images?

Bonjour Voici mon premier essai. Pour l'instant je n'ai fait que les objets comme ils sont présentés sur l'image. Est-ce que dans les planches d'étude on doit "imaginer" les autres vues où les rechercher sur d'autres images ? 

Want to learn drawing?

See our courses

Yes, you must try to consider other perspectives to understand your subject.

Oui tu dois essayer de te représenter les autres vues pour connaître ton sujet

Yes, you must try to envision the other perspectives to understand your subject.

Oui tu dois essayer de te représenter les autres vues pour connaître ton sujet

Hello,

Many difficulties, and a huge amount of time spent for this very average result...

Do not hesitate to tell me what is wrong.

Thank you very much

Bonjour, 

Beaucoup de difficultés, et un temps fou passé pour ce résultat fort moyen... 

N'hesitez pas à me dire ce qui ne va pas. 

Merci beaucoup

Hello/Good evening.

Quick reminder: If you want to get a correction on your assignments and receive my feedback, please post your work in the topics marked "exercise correction".

Thank you!

I'm taking this opportunity to apologize for the delay in correcting your exercises. I'm doing my best to catch up. Thank you for your understanding, see you soon.

Jekyll

Bonjour/Bonsoir.

Petit rappel: Si vous souhaitez obtenir un correctif sur vos exercices et avoir mes retours, merci de poster vos travaux dans les topiques indiqués "correction exercice".

Merci à vous!

J'en profite pour m'excuser du retard dans les corrections de vos exercices, je fais au mieux pour rattraper tout ça. Merci de votre compréhension, à bientôt

Jekyll

Hello, what does "les topiques" mean and where can I find them on the site? Thanks, Aldev

Bonjour, qu'est ce que "les topiques" et où les trouver sur le site ? Merci, Aldev

Try our courses for free

See our courses

Hello Aldev, sorry, "topique" is a forum term... It refers to the different discussion topics in a forum. Here, for the Dessindigo forum, if you want a correction to your exercises, you need to post in the categories marked "exercise correction," simply put.

Like this:https://dessindigo.com/forum/fundamentals-of-drawing/observation-is-the-key-to-success-corrections-of-exercise-1?page=59

here:https://dessindigo.com/forum/basics-of-drawing/observation-is-the-key-to-success-corrections-of-exercise-2?page=45

And again here:https://dessindigo.com/forum/basics-of-drawing/observation-is-the-key-to-success-corrections-of-exercise-3?page=48

Bonjour Aldev, désolé, topique est un terme de forum... Il s'agit des différents sujets de discussions d'un forum. Ici, pour le forum de Dessindigo, si tu souhaites un correctif à tes exercices, il faut poster dans les catégories où c'est indiqué "correction de l'exercice", tout simplement.

Comme ici: https://dessindigo.com/forum/bases-du-dessin/lobservation-est-la-cle-du-succes-corrections-de-lexercice-1?page=59

ici: https://dessindigo.com/forum/bases-du-dessin/lobservation-est-la-cle-du-succes-corrections-de-lexercice-2?page=45

Et encore ici: https://dessindigo.com/forum/bases-du-dessin/lobservation-est-la-cle-du-succes-corrections-de-lexercice-3?page=48

Here is the first exercise

Voici le premier exercice 

hello.

Should you measure in drawings or do it freehand?

bonjour.

dans les dessins faut il mesurer ou faire à main levée ?

Good evening Sphynx007, if by measuring you mean using a ruler, I would tell you no. Favor hand drawing, the ruler gives a rigid and unnatural look. And the hand needs to work and get used to the movements, relying on the use of a ruler will be counterproductive. However, in observation exercises, proportions must be taken into account! ;)

Hoping I answered your question!

Bonsoir Sphynx007, si par mesurer tu entends utiliser la règle, je te dirai non. Privilégie le trait à la main, la règle donne un aspect rigide peu naturel. Et il faut que la main travaille et s'habitue aux gestes, se reposer sur l'utilisation d'une règle sera contre productif. Par contre, dans les exercices d'observation, il faut tenir compte des proportions! ;)

En espérant avoir répondu à ta question!

thank you for the info.

merci pour l'info.

Want to learn drawing?

See our courses

second exercise

deuxième  exercice

third exercise more difficult to do from a different angle

troisième exercice plus difficile de le faire dans un autre angle

Good evening Sphynx007, could you please post your exercises in the dedicated forum sections (those labeled "exercise corrections"). It prevents me from missing some corrections, thank you! 😊

Bonsoir Sphynx007, peux-tu poster tes exercices dans les parties du forum dédiées s'il te plaît (ce sont les sujets notés "correctif des exercices"). Ça évite que je passe à côté de certains correctifs , merci! 😉

Hello,

I found the right place to send my works...

Thank you to Grégoire for his classes and his kindness.

See you soon.

Roselyne

Bonjour,

J'ai trouvé le bon endroit pour envoyer mes oeuvres...

Merci à Grégoire pour ses cours et sa bienveillance.

A bientôt.

Roselyne

Hello Grégoire

I hadn't drawn it a long time. I am surprised to see that I have not lost my pencil stroke. I come out well, I think:)

Here are my exercises.

Annick

Bonjour Grégoire

Il y a longtemps que je n'avais pas dessiné. Je suis surprise de constater que je n'ai pas perdu mon coup de crayon. Je m'en sors bien, je crois :)

Voici mes exercices.

Annick

Try our courses for free

See our courses

Good evening Annick23 is all that, I don't have much to say this exercise. Perhaps the Colone on the left which should have its external side which goes more to the view from the front, but it is in detail. 

On the other hand, to be sure that I see your exercises and that I can correct them, take care to post them well in the parts of the forum indicated "Exercise corrective";)

Bonsoir Annick23, c'est très bien tout ça, je n'ai pas grand chose à redire à cet exercice. Peut-être la colone de gauche qui devrait avoir son côté externe qui part plus penché sur la vue de face, mais c'est du détail. 

Par contre, pour être sûr que je vois tes exercices et que je puisse les corriger, veille à bien les poster dans les parties du forum indiquées "correctif des exercice" ;)

You must be logged in to reply on the forum.