Observe, study, understand

Cordo

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 8

17/09/2025

Hello

I spent a lot of time on this drawing… especially on the front left wheel (lots of erasing and redoing!). Did I not study it enough beforehand?

Thank you for your comments.

cordo

Bonjour

J'ai passé énormémént d etemps sur ce dessin.... surtout pour la roue avant gauche (gommages intensifs et répétés !). Je n'ai pas assez étudier en amont ? 

Merci de vos commentaires

cordo 

Want to learn drawing?

See our courses
BryamNopia

Interactions

Nombre de réponse(s) : 1140

Prof

17/09/2025

Hi Cordo!

I want to congratulate you on your work; you can tell how much effort you put into this exercise. As for recommendations for improvement, I just want to remind you to always work with the tips of your pencils sharpened. This will give you greater precision. You can also use H-grade pencils for sketching and B-grade pencils for the darker areas of your drawing.
In terms of perspective, proportion, and attention to detail, everything is excellent. Very good work.

Hello Cord!

Je tiens à vous féliciter pour votre livraison, l'effort que vous avez appliqué à cet exercice est noté. 
Comme recommandations pour vous améliorer, vous voulez juste vous rappeler que vous travaillez toujours avec la pointe de vos crayons très pointus, qui vous donnera une plus grande précision. Vous pouvez également porter des crayons de mine de type H Sketch et de type B pour les zones les plus sombres de votre dessin.
En termes de perspective, de proportion et de détail attention, tout est excellent, très bon travail. 

Cordo

Interactions

Nombre de réponse(s) : 8

17/09/2025

Hello

I spent a lot of time on this drawing... especially on the front left wheel (lots of erasing and repeating!). Did I not study it enough beforehand?

Thank you for your comments.

cordo

Bonjour

J'ai passé énormémént d etemps sur ce dessin.... surtout pour la roue avant gauche (gommages intensifs et répétés !). Je n'ai pas assez étudier en amont ? 

Merci de vos commentaires

cordo 

GinhoAstral

Interactions

Nombre de réponse(s) : 1

18/09/2025

Hello,

This is my first drawing 😃. I welcome any feedback so I can improve.

Have a nice day :)

Bonjour, 

Voilà mon premier dessin 😃  vos retours sont les bienvenus pour que je m’améliore. 

Bonne Journée :) 

BryamNopia

Interactions

Prof

19/09/2025

Hi Ginho!

What a great exercise! I really appreciate that you used lines to give volume and shadow to your model. We’ll use it again in another exercise, so keep practicing. I’m sharing some perspective corrections with you, although I want to tell you that you did very well in terms of proportions. You just need to be careful about the direction in which our objects are projected.

Salut Ginho!

Quel bon exercice, j'apprécie que vous ayez utilisé des accidents vasculaires cérébraux pour donner du volume et de l'ombre à votre modèle, dans un autre exercice que nous l'utilisons à nouveau, alors continuons à pratiquer. 
Je partage quelques corrections de perspective, bien que je veuille vous dire qu'en termes de proportions, vous avez très bien fait. Il vous suffit d'être prudent par l'adresse dans laquelle nos objets sont projetés. 

Yassy78

Interactions

21/09/2025

Hello,

I just signed up on Dessindigo and completed the course on the basics of drawing. Here is my first exercise; could you please take a look at it and provide feedback?

Thank you and have a good day.

Bonjour ,

Je viens de m'inscrire sur dessindigo et j'ai suivi le cours sur les bases du dessin. Voici mon premier exercice, pouvez-vous regarder et corriger s'il vous plaît.

Merci et bonne journée.

Try our courses for free

See our courses
BryamNopia

Interactions

Prof

24/09/2025

Welcome, Yasmine!

Of course, it will be a pleasure to provide you with feedback and corrections: you’ve done a good first exercise, with clear and decisive lines, as well as accurate sizes and distances in the model; I’ve only made a small size correction, but overall, it’s very good. I encourage you to continue challenging yourself by completing the other views of the ladybug to continue improving.
Remember that the Dessindigo team is here to support you and guide you through this learning process.

Best regards, and I hope you learn a lot!

yasmine Bienvenue!

Bien sûr, ce sera un plaisir de fournir des commentaires et des corrections: vous avez fait un bon premier exercice, avec des lignes claires et déterminées, ainsi que les tailles et distances du modèle; Je n'ai fait qu'une petite correction de la taille, mais tout très bien. Je veux vous inviter à continuer de diffuser, ce qui fait les autres points de vue de La Mariquita à continuer à s'améliorer.
N'oubliez pas que l'équipe Dessindigo est là pour vous soutenir et guider ce processus d'apprentissage. 

Salutations et je souhaite que vous en apprenions beaucoup!

Mariine

Interactions

24/09/2025

Hello, I’ve just started doing the exercises at the end of the course, and I would like some feedback on the ladybug, please.

Bonjour, je viens de commencer les exercices donner à la fin du cours, j'aimerais avoir un retours sur la coccinelle s'il vous plaît.

Jekyll

Interactions

Nombre de réponse(s) : 1497

Prof

24/09/2025

Good evening, Mariine, this is really good! Pay attention to the proportions: the body should be quite large and rounded, and the head should be small and close to the "neck," which should also be quite large and round. Beautiful work.

Bonsoir Mariine, c'est vraiment pas mal! Attention aux proportions: le corps doit être bien gros et bien arrondi, et la tête petite et tassée contre le "cou" qui lui auss est assez gros et rond. Beau travail

Isaiah

Interactions

Nombre de réponse(s) : 166

24/09/2025

Hello, here’s my drawing of the grinder. 🙂

Have a nice day.

Bonjour, voici mon dessin du grinder 🙂

Bonne journée

Jekyll

Interactions

Prof

24/09/2025

Good evening, Isaiah, great work! The only minor detail that could be improved is the left column, which should have its edge tilted (which you actually did in the side view). Pay attention to the perspective view; your cylindrical shapes are losing their volume and are a bit too flattened. Apart from that, nothing to criticize! ^^

Bonsoir Isaiah, beau boulot ! Le seul petit détail qui pêche est la colonne de gauche qui doit avoir son arête penchée (chose que tu as faite pourtant sur la vue de côté). Attention à la vue en perspective, tes formes cylindrique perdent leur volume et sont un peu trop écraser. À part ça rien à redire! ^^

Want to learn drawing?

See our courses
Isaiah

Interactions

24/09/2025

Hello, here is my drawing of the ladybug 🙂
Have a nice day.

Bonjour, voici mon dessin de la coccinelle 🙂

Bonne journée

Jekyll

Interactions

Prof

24/09/2025

Great job on this ladybug as well. Not much to criticize, except for some minor variations in proportions (especially in the front view, where the body lacks volume).

Beau boulot également sur cette coccinelle. Pas grand chose à redire, à part de petites variations de proportions (sur la vue de face notamment où le corps manque de volume). 

Isaiah

Interactions

24/09/2025

Hello, here is my first drawing of the car 🙂
Have a nice day.

Bonjour, voici mon 1er dessin de la voiture 🙂

Bonne journée

Jekyll

Interactions

Prof

24/09/2025

It’s very good, just a few small details to adjust (the interior of the side view seems a little too small, the placement and dimensions of the wheels), but it’s really just nitpicking! ^^

C'est très bien, juste des petits détails à ajuster (l'habitacle de la vue de profil qui paraît un peu trop petit, l'emplacement et les dimensions de roues), mais c'est vraiment pour chipoter! ^^

Isaiah

Interactions

24/09/2025

Hello, here is my second drawing of the car 🙂

Have a good day.

Bonjour, voici mon 2e dessin de la voiture 🙂

Bonne journée

Try our courses for free

See our courses
Jekyll

Interactions

Prof

24/09/2025

For this top-down view, I would say the only issue is that the hood is a bit too short. You could lengthen it a bit. Otherwise, it still looks great! 😉

Pour cette vue de dessus, je dirais que le seul souci est le capot un peu court. Tu peux le rallonger un peu. Sinon, c'est toujours top! 😉

Isaiah

Interactions

24/09/2025

Hello, here is my 3rd drawing of the car 🙂

Have a nice day.

Bonjour, voici mon 3e dessin de la voiture 🙂

Bonne journée

Jekyll

Interactions

Prof

24/09/2025

Great job on this perspective view! Here too, the hood could be extended, and the dimensions of the front wheels are a bit small, but apart from these details, it’s perfect!

Très bon boulot sur cette vue en perspective! Ici aussi, le capot peut être rallongé, et les dimensions des roues avants sont un peu petites, mais en dehors de ces détails c'est nickel!

You must be logged in to reply on the forum.