What is perspective? : Corrections for exercise 1

avatar de antonlou
Antonlou

Interactions

Nombre de sujet(s) : 5

Nombre de réponse(s) : 93

01/10/2021

A question might be silly (it may already have been answered).





Is it up to us to decide where to place the horizon line and the vanishing point, or is there a rule to follow?





Thank you for your help.





Une question peut-être idiote (qui à peut-être déjà eu une réponse)





Est-ce à nous de déterminer où placer la ligne d'horizon et le point de fuite? ou y a-t-il une règle à appliquer?





Merci de m'aider





Want to learn drawing?

See our courses
avatar de antonlou
Antonlou

Interactions

Nombre de sujet(s) : 5

Nombre de réponse(s) : 93

09/10/2021

Thank you for your response. I understand, but in other cases, the question remains: is it up to us to determine the horizon line and the vanishing point, or is there a rule that should be applied?

Merci pour cette réponse. J'ai bien saisi, mais, dans les autres cas, la question reste posée: est-ce à nous de déterminer la ligne d'horizon et le point de fuite ou y a-t-il une régle à appliquer?

avatar de Marion Rouyer
Marion Rouyer

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 898

Prof

27/10/2021

Sorry for the delay, I didn’t see your reply.
Yes, it’s up to you to decide where to place your horizon line and vanishing point, depending on the aesthetics and the viewpoint you want to convey. :)
In general, to make the composition more visually appealing, it’s best to place it in the upper or lower third of the image.

Pardon pour le retard, je n'avais pas vu ta réponse.
Oui, c'est toi qui décides où placer ta ligne d'horizon et ton point de fuite selon l'estétique et le point de vue que tu veux montrer :)
En général pour que ce soit plus joli dans la composition, on la place au tiers haut ou tiers bas de l'image.

avatar de BenjaminGD
BenjaminGD

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 65

02/10/2021

Hello, here are my exercises (sorry, I did all three on the same sheet) 😅

bonjour voici mes exercices (désolé, j'ai fait les 3 sur une même feuille )😅

avatar de Nico22
Nico22

Interactions

Nombre de sujet(s) : 2

Nombre de réponse(s) : 32

14/10/2021

Hello,


Here is exercise number 1 on perspective.


Nicolas

Bonjour,


Voici l'exercice 1 de perspective.


Nicolas

Want to learn drawing?

See our courses
avatar de Blueplatypus
Blueplatypus

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 43

25/10/2021

Hello, here is my version of exercise 1. Thank you for your feedback.

Bonjour voici ma version de l'exercice 1. Merci pour vos commentaires. 

You must be logged in to reply on the forum.