Observation is the key to success: Corrections for Exercise 2

avatar de Cladmax
Cladmax

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 8

03/01/2021

Hello,

Here is my little ladybug :)
Bonjour,

Voici ma petite coccinelle :)

Want to learn drawing?

See our courses
avatar de HadH
HadH

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 863

Prof

03/01/2021

Hey Cladmax,

Great work! You had a little trouble with the legs (they don’t come down as much, which makes it look a bit strange in your front and top views – the ladybug isn’t really on stilts, it’s more close to the ground).
In your side view, I think the overall shape is a bit too elongated; you could have accentuated the roundness a bit more.
Everything else looks good, though! Well done!
Heyo Cladmax,

Joli travail ! Tu as eu un peu de mal avec les pattes (elles ne descendent pas autant, donc ça rend étrange sur ta vue face et dessus - La coccinelle est pas trop sur échasses, elle est plutôt près du sol)
Sur ta vue de profil, je pense que la forme générale est trop allongée, tu aurais pu accentuer l'arrondi encore un peu.
Le reste semble bien ^^ Bien joué !
avatar de valerie76
Valerie76

Interactions

Nombre de sujet(s) : 12

Nombre de réponse(s) : 132

04/01/2021

Here is my third ladybug drawing, before I check the connection. This little creature gave me quite a challenge with its legs, and I’m not satisfied with the result, but I’m here to learn, right? So, why is my drawing not quite right? The professor will be happy that I used a B pencil, but five hours of work doesn’t bother me, I love it. Speed isn’t my forte yet.
Voici la coccinelle mon 3 eme
dessin avant de visionner la connection. Cette petite bête à bon dieu m'a donné du fil a retordre pour ses pattes et ne suis pas satisfaite de leurs resultats, mais je suis là pour apprendre, non ! Donc Pourquoi mon dessin pèche t'il ? Le professeur va être heureux crayon B utilisé, mais 5 heures de réalisation pour moi pas grave j'adore. La vitesse n'est pas encore mon truc.
avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

10/01/2021

Hello valerie76!

Nice rendering of the grayscale values. Indeed, a slightly softer pencil can help achieve this kind of effect! For this exercise, it's not necessary to go so far with the rendering; the main idea is to visualize the ladybug from different angles. A clear sketch might be sufficient. But as long as it's enjoyable and educational, it's up to you :)

For the second ladybug, shown from the front, what seems strange to me is that we can see its underside, which we shouldn't be able to see in a front view. But at the same time, the first ladybug has its rear end a bit low, so why not, it could work. In my opinion, it's mainly the perspective, drawn realistically but without a model, that might seem odd, since the underside isn't realistic, but the rest is. But it's not the realistic rendering that's being judged here, but the shapes, and there are no problems in that regard.

It would be interesting to see a top view as well, just a sketch would be enough! Great work in any case ^^
Bonjour valerie76 !

Joli rendu des valeurs de gris, effectivement le crayon un peu gras peut aider pour ce genre de rendu ! Pour cet exercice ce n'est pas obligé de pousser si loin dans le rendu, l'idée est surtout de se visualiser la coccinelle sous différents angles, un croquis clair peut suffire. Mais tant que c'est agréable et instructif, c'est comme on veut :)

Pour la deuxième coccinelle de face, ce qui me fait bizarre est que l'on voit son dessous, ce que l'on est pas censé voir pour une vue de face. Mais en même temps la première coccinelle a l'arrière-train un peu bas, donc pourquoi pas, ça peut fonctionner. A mon avis c'est surtout un tel point de vue dessiné de manière réaliste mais sans modèle qui peut faire bizarre, vu que le dessous n'est pas réaliste mais le reste oui. Mais ce n'est pas le rendu réaliste qui est jugé ici mais les formes, et là il n'y a pas de souci.

Il serait intéressant de voir une vue de dessus aussi, juste un croquis suffira ! Beau travail en tous cas ^^
avatar de valerie76
Valerie76

Interactions

Nombre de sujet(s) : 12

Nombre de réponse(s) : 132

10/01/2021

Thank you very much for your valuable feedback. I will create a 2D top view sketch. I’m here to learn, so I will fulfill the requests. I need to improve my spontaneity and speed in my work.
Merci beaucoup pour vos précieuses remarques. Je vais faire un croquis du dessus en 2 D, je suis là pour apprendre donc j'exécute les demandes, il me manque de la spontanéité et de la rapidité dans mes réalisations.
avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

11/01/2021

You’re welcome! The ladybug at the top is very well done; the level of detail is sufficient, and I can conclude that the ladybug is recognizable :)
De rien ! Elle est très bien cette coccinelle du dessus, le niveau de détail est suffisant, et je peux conclure que la coccinelle est comprise :)
avatar de gari didier
Gari didier

Interactions

Nombre de sujet(s) : 2

Nombre de réponse(s) : 100

04/01/2021

Hello, here is my ladybug drawing. I made it using two HB and two 2B pencils. Thank you.
Bonjour voilà je vous envoie ma coccinelle je l'ai fait avec 2 crayon HB et 2B merci
avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

11/01/2021

Hello Gari Didier,

This is good work :) I just have a few minor corrections to point out. For the first ladybug at the top, it’s good, it just needs a slightly more rounded body, and you should integrate the black area behind the ladybug’s head a little more into its body.

For the front-facing ladybug, it’s not quite right; its body is too small, and its hind legs aren’t touching the ground. A ladybug has a rounded, arched body that is flat on the underside; this doesn’t quite match, so I’ve corrected it visually.

For the back-facing ladybug, the shape of the ladybug’s body is better! However, the body still lacks roundness, and its legs should be touching the ground, not in the air.

For the back-facing ladybug, it’s good :) Just pay attention to the front legs, which are a bit too far forward, and to the black area behind the ladybug’s head, which should be more integrated into the shape of the body (the same applies to the underside view, which is otherwise good).

Otherwise, it’s good work!
Bonjour gari didier,

C'est du bon travail :) J'ai tout de même quelques approximations à relever. Pour la première coccinelle en haut, c'est bien, son corps manque juste de bombé
et il faudrait intégrer un peu plus la zone noire derrière la tête de la coccinelle à son corps.

Pour la coccinelle de face, ce n'est pas trop ça, son corps est trop petit, ses pattes arrières ne touchent pas le sol. Une coccinelle a un corps bombé, arrondi et plat sur le dessous, là ça ne correspond pas, j'ai corrigé visuellement.

Pour celle de dos, la forme du corps de la coccinelle est mieux comprise ! Mais le corps manque de bombé, et elle devrait avoir ses pattes qui touchent le sol et non en l'air.

Pour la coccinelle de dos, c'est bien :) Attention juste aux pattes avant qui sont plus vers l'avant, et à la zone noire derrière la tête de la coccinelle qui devrait être plus intégrée à la forme du corps (même chose pour la vue de dessous qui à part ça est bien).

Sinon c'est du bon travail !
avatar de Nadia87
Nadia87

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 5

04/01/2021

Here are some pictures of my little ladybug.
Voici les vues de ma petite coccinelle.

avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

11/01/2021

Hello Nadia87!

There are only a few minor details to correct, which I have done visually. Otherwise, it’s good work, and it seems you understood the concept of the ladybug :)
Bonjour Nadia87 !

Il n'y a que quelques détails à corriger, ce que j'ai fait visuellement, sinon c'est du bon travail et la coccinelle semble comprise :)
avatar de hubmel
Hubmel

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 10

04/01/2021

Hello,

Please be understanding, I haven’t drawn anything in decades and have never taken any drawing classes.

I just wanted to make some quick sketches to estimate the relative sizes of the different parts of each object, as in the video, but I’m really bad at estimating sizes, volumes, etc., and I really feel like it’s not working and that my ladybug looks like an alien. But I must admit that I’ve never looked at a ladybug so closely and in such detail…

I tried to imagine the first machine from the front, and the ladybug in profile and from the front.

You need to rotate it a bit to see the machine properly.

Have a good evening!
Bonjour

Soyez indulgents svp je n'ai pas dessiné depuis des décennies et n'ai jamais pris de cours de dessins

J'ai juste voulu faire des croquis rapides pour estimer les ordres de grandeurs entre les différentes parties de chaque objets comme dans la vidéo, mais je suis très nulle en estimation de tailles, volumes etc et j'ai vraiment l'impression que ça ne donne rien et que ma coccinelle est une alien. Mais je dois avouer que je n'ai jamais regardé une coccinelle d'aussi près et en détails...

J'ai essayé d'imaginer la première machine de face, et la coccinelle de profil et de face

Il faut tourner un peu pour voir la machine désolée

Bonne soirée!

avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

12/01/2021

Hello hubmel!

No problem, there are plenty of beginners here :) Good size estimations will come with experience in observation ;) By the way, the proportions of the ladybug are quite good. For the side view, it's mostly the shape that doesn't quite work, because a ladybug is more rounded ^^ For the front view, it looks like it's seen a bit from above, or that it's another insect with this rounded shape. From the front, you can see more of a half-moon, since the underside of its body is flat. But the legs are well positioned on the ground, that's a good point :) I'm attaching the sketches.

No need to apologize for the two images, it's normal, you can't post two images at once! Otherwise, I'll ask you to repost your robot in the robot thread, for organizational purposes, that's where I'll be able to correct it ;) In the meantime, try drawing the robot from other angles ;)
Bonjour hubmel !

Pas de souci, il y a plein de débutants ici :) Les bonnes estimations de taille, ça viendra avec de l'expérience en observation ;) D'ailleurs les proportions de la coccinelles vont plutôt bien. Pour celle de profil c'est surtout sa forme qui ne convient pas, car une coccinelle c'est plus arrondi ^^ Pour celle de face on dirait qu'elle est un peu vue de dessus ou que c'est un autre insecte avec cette forme arrondie. De face on voit plus une demie lune vu que le dessous de son corps est plat. Mais les pattes sont bien au niveau du sol, c'est un bon point :) Je te joins les croquis.

Pas besoin de s'excuser les 2 images, c'est normal, on ne peux pas poster 2 images en une seule fois ! Sinon je te demanderai de reposter ton robot dans le sujet du robot, pour des questions d'organisation, c'est là bas que je pourrai le corriger ;) D'ailleurs, tente d'autres vues du robot d'ici là ;)
avatar de hubmel
Hubmel

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 10

04/01/2021

Good evening again.

And here’s a front view of the ladybug. I couldn’t manage to post both images in the same comment, sorry.

Best regards!
Rebonsoir

Et la coccinelle de face. Je n'ai pas réussi à poster les 2 images dans le même commentaire désolée

Salutations!
avatar de david@lunatyk.ch
David@lunatyk.ch

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 4

05/01/2021

Hello, here are some different views of my Beetle. Thank you for your feedback.
Hello, voici différente vu de ma coccinelle. Merci pour vos retours
avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

12/01/2021

Hello David!

This is great work :) The body might just need a little more rounding for the two lower parts. Otherwise, I’d like to see a front view to see if the aspect that causes the most problems for students is well understood.
Bonjour david !

C'est du beau travail :) Le corps manque peut-être juste un peu de bombé pour les 2 du bas. Sinon je voudrais bien voir une vue de face pour voir si la vue qui pose le plus de soucis aux élèves est bien comprise ^^
avatar de emi
Emi

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 6

07/01/2021

Hello,

Here are the plans for my Beetle :)
Bonjour,

Voilà les plans de ma coccinelle :)
avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

14/01/2021

Hello Emi!

This is pretty good :) For the first one, you just need to round it out a bit more. The one from the back is good :) For the one from the front, it needs to look more like the one from the back, more rounded on top and flatter on the bottom – that's what we see from that perspective. The black area behind the head doesn't have the right shape. The one from above is not bad; the only thing is that the black area needs to go in front of the body, and the legs are missing! Otherwise, good work ^^
Bonjour emi !

C'est plutôt bien :) Pour la première il faudrait juste la bomber un peu plus. Celle de dos c'est bien :) Pour celle de face il faudrait qu'elle ressemble plus à celle de dos, plus bombée dessus et plus plate dessous, c'est ce qu'on voit de ce point de vue. La zone noire derrière la tête n'a pas la bonne forme. Pour celle de dessus c'est pas mal, il y a juste la zone noire qui doit passer devant le corps, et il manque les pattes ! Bon travail sinon ^^

Want to learn drawing?

See our courses
avatar de Marin
Marin

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 11

08/01/2021

Here are my ladybugs.
Voila mes coccinelles
avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

17/01/2021

Hello Marin!

The ladybug is quite well drawn :) On the first sheet, the viewpoints are good. I just note that in the profile and perspective views, the ladybug’s body isn’t round enough. For the top view, it’s good, but the end of the body is a little too pointed. For the second page, it’s better in terms of roundness :) For this sheet, I would just suggest paying more attention to integrating the black area behind the head with the shape of the body. This is good work!
Bonjour Marin !

La coccinelle est plutôt bien comprise :) Sur la première feuille les points de vues sont bien, le remarque juste que sur les vues de profil et perspective le corps de la coccinelle n'est pas assez bombé. Pour la vue de dessus c'est bien, mais elle a le bout du corps un peu trop pointu. Pour la deuxième page c'est mieux au niveau du bombé :) Pour cette feuille je dirais juste de faire attention à plus intégrer la zone noire derrière la tête à la forme du corps. C'est du bon travail !
avatar de Lolo1502
Lolo1502

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 92

09/01/2021

Here is my draft. Please provide any corrections you may have.
voici ma cocc. merci de me donner vos corrections
avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

17/01/2021

Hello Lolo1502!

The ladybug and its various views are well understood! There are just a few issues with the proportions. The side view of the ladybug is good; it just lacks a bit of roundness. For the front view, the perspective is understood, but its body is a little small compared to its legs. The perspective view is successful, with only a very slight lack of roundness. For the top view, the construction is good, but it isn’t wide enough (or too long). In any case, it’s a rather successful exercise :)
Bonjour Lolo1502 !

La coccinelle et ses vues sont bien comprises ! Il y a juste quelques soucis au niveau des proportions. La coccinelle de profil est bien, elle manque juste légèrement de bombé. Pout celle de face la vue est comprise, mais son corps est un peu petit par rapport aux pattes. La vue en perspective est réussie, avec un très léger manque de bombé. Pour la vue de dessus la construction est bonne mais elle n'est pas assez large (ou trop longue). En tous cas c'est un exercice plutôt bien réussi :)

Try our courses for free

See our courses

You must be logged in to reply on the forum.