Observation is the key to success: Corrections for Exercise 2

avatar de Sam20
Sam20

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 3

09/01/2021

Here is my ladybug… I admit that I didn’t really focus on the details of the legs, but rather on the overall appearance of the ladybug…
Voici ma coccinelle... J'avoue que je n'ai pas vraiment travaillé l'apparence des pattes, mais plutôt l'aspect global de la coccinelle...

Want to learn drawing?

See our courses
avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

17/01/2021

Hello Sam20!

The paws look a little strange, but as long as they are positioned correctly, that’s the most important thing :) Otherwise, the exercise is successful, and the views work! Just be aware that for the profile view, the black area behind the head overlaps the red of the body, rather than being underneath it (as it is correctly done in the other views). Otherwise, it’s very good :)
Bonjour Sam20 !

C'est le bout des pattes qui est un peu bizarre, mais tant qu'elles sont bien positionnées, c'est le principal :) Sinon l'exercice est réussi, les vues fonctionnent ! Attention juste pour la vue de profil, la zone noire derrière la tête passe par dessus le rouge du corps, pas en dessous (comme c'est bien fait sur les autres vues). Sinon c'est très bien :)
avatar de mila.18
Mila.18

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 2

09/01/2021

Hello! Here are my ladybugs. Sorry if the one facing forward is a little smaller. 😇
Bonjour ! Voilà mes coccinelles. Désolée si celle de face est un petit peu plus petite 😇
avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

17/01/2021

Hello mila.18!

I think you’ve understood it quite well :) Just be careful about the way you tend to position the head on top of the black area behind it, when it’s actually quite separate. I’ve also positioned the ladybug’s legs facing forward and closer to the ground when viewed from this angle (but it’s a small change). For the ladybug on top, I’ve rounded the body a bit more, because with its wings open, it already looks rounded enough, but if you imagine the wings closed, you’d notice that it’s not wide enough. Otherwise, it’s good work :)
Bonjour mila.18 !

ça me semble plutôt bien compris :) Attention à la tête que tu as tendance à mettre par dessus sa zone noire derrière alors qu'elle en est bien séparée. J'ai également mis les pattes de la coccinelle de face plus au niveau du sol lorsque l'ont est à ce point de vue (mais c'est léger) Pour la coccinelle de dessus, j'ai plus arrondi le corps, car en ayant les ailes ouvertes elle pouvait paraître suffisamment arrondie, mais en l'imaginant les ailes refermées on remarquerait que ce n'est plus assez large. Sinon c'est du bon travail :)
avatar de Drosera
Drosera

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 19

10/01/2021

Good evening,
thank you, Nayala, for fixing the cleaning robot.
Here is my ladybug!
Bonsoir,
merci Nayala pour la correction du robot ménager.
Voici ma coccinelle!

Try our courses for free

See our courses
avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

17/01/2021

Hello Drosera!

It looks like you’ve understood it pretty well :) The ladybug in perspective is well done :) For the top view, its legs are too long, making it look more like a spider; they should extend less. Also, pay attention to the head, which seems to be more from the front than from above. The front view is well understood, but the legs are still a bit too long! Good work :)
Bonjour Drosera !

ça m'a l'air plutôt bien compris :) La coccinelle en perspective est réussie :) Pour la vue de dessus, ses pattes sont trop longues, ça fait plus araignée, elles devraient dépasser moins que ça. Attention aussi à la tête qui semble plus être de face que de dessus. Celle de face est bien comprise, mais avec toujours les pattes un peu trop longue ! Bon travail :)
avatar de Enedwaith
Enedwaith

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 2

11/01/2021

Hello, here are my attempts...

Have a nice day!
Bonjour, voici mes tentatives...

Bonne journée!
avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

20/01/2021

Hello Enedwaith!

This ladybug is generally well-drawn! However, pay attention to the front view; it looks like it’s viewed too much from above. From a direct front view, you should see something like a half-moon shape, rounded on top and flatter underneath. And the legs should all be at the same level, resting on the ground. Otherwise, good job!
Bonjour Enedwaith !

Elle est globalement bien comprise cette coccinelle ! Attention par contre à la vue de face, on dirait qu'elle est vue trop de dessus ! Bien de face on devrait voir un peu comme une demie lune, bombée dessus, plus plate en dessous. Et les pattes au même niveau qui se posent toutes au niveau du sol ^^ Bon travail sinon :)
avatar de Rosse
Rosse

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 16

11/01/2021

Here is my ladybug design.
Voici ma planche coccinelle
avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

20/01/2021

Hello Rosse!

Great idea with the mechanical ladybug :) The ladybug is quite well represented! But pay close attention to the front and underside views. For the front view, the body seems too small compared to the size of the head and the black area behind it. For the back view, the body is shown clearly from the front, as it should be, but it looks like the legs are positioned as if the ladybug is slightly tilted upwards. In a clear front view, they should extend properly from under the body and land at approximately the same level on the ground. Otherwise, good job :)
Bonjour Rosse !

Sympa l'idée de la coccinelle mécanique :) La coccinelle est plutôt bien comprise ! Mais attention surtout aux vues de face et dessous. Pour la vue de face le corps parait trop petit par rapport à la taille de la tête et la zone noire derrière. Pour celle de dos, le corps est vu bien en face comme il faut, mais on dirait que les pattes sont positionnées comme si la coccinelle était légèrement de dessus. Vue bien en face elles devraient bien partir de sous le corps et se poser à peu près au même niveau au sol. Bon travail sinon :)
avatar de eric63380
Eric63380

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 23

11/01/2021

Hello,
Here are the results of the second exercise.
Bonjour,
Voici les résultats du 2ème exercice.
avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

20/01/2021

Hello eric63380!

Great work! The ladybug is perfectly depicted! The body of the one facing us is a little small, but otherwise, it’s very good :)
Bonjour eric63380 !

Beau travail ! la coccinelle est comprise ! Le corps de celle de face est légèrement petit mais sinon c'est très bien :)
avatar de Arthlind
Arthlind

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 30

12/01/2021

Hello,

it took me a while to decide to post my first drawing, which is why I’m posting the second one at the same time… Thank you in advance for your feedback.
Bonjour,

j'ai mis du temps à me décider à poster mon premier dessin, ce qui fait que je poste le deuxième en même temps... Merci d'avance pour vos retours.
avatar de valerie76
Valerie76

Interactions

Nombre de sujet(s) : 12

Nombre de réponse(s) : 132

12/01/2021

As a student who has recently joined Dessindigo, I would like to share a personal observation: never be afraid or ashamed to want to improve. On the contrary, it is our ignorance that we want to overcome, and this applies at different levels. So, welcome to the club, where we can enjoy drawing and have teachers to guide and correct us.
Un commentaire personnel en temps que simple élève depuis peu sur dessindigo, ne jamais avoir peur ni honte de vouloir progresser. Bien au contraire, c'est notre ignorance que nous voulons dompter et cela à differents niveaux. Alors bienvenu au club pour le plus grand plaisir de dessiner et avoir des professeurs pour nous corriger.

Try our courses for free

See our courses
avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

20/01/2021

Hello Arthlind!

Valerie76 makes a good point; there’s no need to be ashamed of posting. We’re here to help you improve, and there are people of all skill levels here. And if you don’t post, you’ll progress more slowly, as it will be harder for you to figure out where your mistakes come from.

As for the drawing, there’s work to be done, but it has a good quality. The drawing with the model is the most successful, but you can see the effort in the others. There are a few errors in understanding the perspective (especially the front view) and in the proportions of the others, but the overall structure is pretty good. I’ll correct all of that visually.
Bonjour Arthlind !

Bonne remarque de valerie76, il n'y a pas à avoir honte de poster, on est là pour vous faire progresser et il y a de tous les niveaux ici :) Et si on ne poste pas on progresse moins vite vu que l'on a plus de mal à comprendre d'où viennent les erreurs par soi-même.

Pour passer au commentaire, il y a du travail et un bon trait :) La vue avec modèle est la plus réussie, mais on voit les efforts pour les autres. Il y a quelques erreurs de compréhension des vues (de face surtout) et de proportions sur les autres, mais la construction est plutôt comprise. Je corrige visuellement tout ça ^^
avatar de Missnic
Missnic

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 17

12/01/2021

Oops, I see that I'll have to approach it from different angles.
Oups je vois que je devrai la faire sous différents angles...
avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

20/01/2021

Hello Missnic!

Yes, the goal is to be able to visualize the ladybug from different angles. For this one, it’s good! Just pay attention to the separation in the middle of the body, which should follow the curve more closely.
Bonjour Missnic !

Oui le but est de pouvoir se visualiser la coccinelle sous différents angles ^^ Pour celle ci c'est bien :) Attention juste à la séparation au milieu du corps qui devrait mieux suivre en suivre l'arrondi.
avatar de catmanba29
Catmanba29

Interactions

Nombre de sujet(s) : 1

Nombre de réponse(s) : 70

13/01/2021

Here is my work on the ladybug.

I paid more attention to perspective in this one than in the robot drawing.

I also worked on the ant, wasp, and praying mantis in parallel to gain a better understanding.

Have a good evening.
Voilà mon travail sur la coccinelle,

J'ai fait plus de perspective que sur le Robot.

J'ai travaillé en parallèle sur la fourmi, la guêpe la menthe religieuse pour bien comprendre.

Bonne soirée à vous.
avatar de Nayala
Nayala

Interactions

Nombre de sujet(s) : 0

Nombre de réponse(s) : 1726

Prof

21/01/2021

Hello catmanba29!

This ladybug is well-drawn! It just lacks a bit of roundness on the two side views on the second page, which also has the hind legs a little too long. It’s the front view that’s a little less well-done. Indeed, it looks like it’s viewed slightly from above. From the front, you can’t see that the hind legs extend backwards like that. It looks like they’re floating in the air, when they should be resting on the ground. All the legs should be resting on roughly the same line at ground level. Because when you look at the ladybug directly from the front, at its level, it also lowers the horizon line at that point. It also looks like the body is slightly viewed from above because you can’t quite see that it’s flat underneath. From this perspective, the body is a bit like a flat half-moon at the bottom (even though there are slight curves on the edges of the black area behind the head). I hope this is clearer. In any case, the rest is good :)
Bonjour catmanba29 !

Cette coccinelle est bien comprise ! Elle manque juste d'un peu de bombé sur les 2 de profil de la 2ème page, qui a aussi les pattes arrière un peu trop longues. C'est la vue de face qui est un peu moins comprise. En effet on dirait qu'elle est un peu de dessus. De face on ne voit pas qu'elle a les pattes en arrière qui partent en arrière comme ça. On dirait qu'elles se tiennent en l'air alors qu'elles doivent se poser au niveau du sol. Toutes les pattes doivent se poser à peu près sur la même ligne au niveau du sol. Car quand on regarde la coccinelle bien en face à son niveau, ça baisse aussi la ligne d'horizon à ce niveau là. On dirait aussi que le corps est un peu de dessus car on ne voit pas bien qu'elle est plate en dessous. Le corps de ce point de vue est un peu comme une demie lune plate en bas (même si il y a de légers arrondis quand même aux bords de la zone noire derrière la tête). Voilà j'espère que c'est mieux compris. En tous cas pour le reste c'est bon :)

You must be logged in to reply on the forum.