Inktober 2022

There's still work to do with the ink, it's crude!

Y a encore du boulot avec l'encre, c'est grossier !

Want to learn drawing?

See our courses

Day 8: Match "match, meeting, matchstick..."

The simplest but most brilliant idea :o))))) Thank you Lalo (Schifrin) for the excellent music of this iconic series^^

Day 8 : Match " match, rencontre, allumette... "

L'idée la plus simple mais la plus géniale :o))))) Merci Lalo ( Schifrin ) pour l'excellente musique de cette cultissime série^^

I also tried my hand at Casket ball, thinking of Halloween, which I thought of following as a theme, and how could I not think of Monster High and its coffin game ;o))))

Je me suis essayée aussi au Casket ball, en pensant Halloween, dont j'avais l'idée de suivre comme fil conducteur, et comment ne pas penser à Monster High et son jeu du cercueil ;o))))

Day 9: nest "nest"

The worst drawing of my whole life !!!!!! Wanted to do a slightly trashy Marsupilamis nest, so the scary side is successful GASP !!!!!

Day 9 : nest "nid"

Le pire dessin de toute ma vie !!!!!! 'voulu faire le nid des Marsupilamis un peu trash, donc le côté flippant est réussi GASP !!!!!

Day 10: Crabby "grumpy"

We arrived on vacation 2 days ago, and now I'm catching up (as we unpack, take a breath...).

With a few rare exceptions (which I specify), I try my drawings from memory, it's a very good mental exercise, it's a bit like the first basic drawing classes where you rack your brain to draw what you don't see, imagining objects from different angles etc.

First grumpy one, I think of comic book characters, I try without a net... I look at some images on Google to see what comes up under the name Crabby; well, there are plenty of Grumpy from Snow White, but also the Grinch! I make my version, plumper ha ha

For the gargoyle, I think there was an image of a statue, with a really grumpy look, I inspected the head a bit, then turned off my phone and sketched this gargoyle...

Day 10 : Crabby "grincheux"

Nous sommes arrivées en vacances il y a 2 jours, là je rattrape ( le temps qu'on débarque, qu'on respire... )....

A quelques rares exceptions ( que je précise ), je tente mes dessins de tête, c'est un très bon exercice cérébral, c'est un peu comme les premiers cours de base de dessin où on se creuse la carafe pour dessiner ce qu'on ne voit pas, imaginer les objets sous les différents angles etc

Premier grincheux, je pense à des personnages de BD, je tente sans filet.... je regarde quelques images sur gogole pour voir ce qui se propose sous le nom Crabby; bon bah, Grincheux de Blanche-Neige à foison, mais aussi le Grinch ! Je fais ma version, plus dodu hi hi

Pour la gargouille, je crois qu'il y avait une image de statue, avec un air bien grincheux, j'ai un peu inspecté la tête, puis j'ai éteins le téléphone et crayonné cette gargouille... 

After inking...

Après encrage...

Try our courses for free

See our courses

The first grumpy person before..

Le premier grincheux avant..

... after.

... après.

The Grinch..he he ha ha

Le Grinch..eux ha ha

With a bit of color...

Avec un peu de couleur...

La réponse au commentaire n’est pas encore autorisée.